bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
معاون سخنگوی گروه طالبان افغانستان امروز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که یک هیات از وزارت خارجه طالبان در آینده نزدیک به تهران سفر می‌کند.

به گزارش بازارنیوز؛ انعام الله سمنگانی در ادامه با اشاره به گفت وگوی تلفنی شب گذشته دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان افزود که در این گفتگو هر دو طرف ابراز داشتند به گروه‌های مغرض اجازه نمی‌دهند از راه تبلیغات میان مردم افغانستان و ایران نفرت، بدبینی و فاصله ایجاد کنند.

براساس این پیام توئیتری، امیرخان متقی گفت که یک هیات افغانی در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند و در آنجا در باره افغان‌های مقیم و زندانی در آن کشور گفتگو خواهد کرد.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دوشنبه شب در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران از امنیت کامل مراکز دیپلماتیک ایران و دیپلمات‌های ایران در افغانستان اطمینان داده است.

متقی ضمن تشکر از میزبانی دولت و ملت ایران در شرایط سخت، بر عزم افغانستان برای گسترش روابط و همکاری‌های خود با ایران تاکید کرد.

وی اطمینان داد که افغانستان از هیچ تلاشی برای کاهش نگرانی‌های تهران در مورد امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک خود دریغ نخواهد کرد.

این گفت وگوی تلفنی پس از آن صورت گرفت که دوشنبه گذشته عده‌ای به سفارت ایران در کابل پایتخت و سرکنسولگری آن در شهر هرات در غرب افغانستان حمله کرده و شیشه‌های کنسولکری را شکستند.

برچسب ها: طالبان ، هیات ، افغانستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: