bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
استاندار کرمانشاه گفت: آموزش مهارت‌های کاربردی به معتادان بهبودیافته می‌تواند بستر‌های لازم برای پیوستن آن‌ها به بازار کار و بازگشت دایمی به دامان خانواده و اجتماع را فراهم کند.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اردوگاه کنگاور که در گذشته محل اسکان آوارگان عراقی بوده است، در سال ۹۷ با تصویب شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مقرر شده که به اردوگاه توانمندسازی معتادان تبدیل شود.

وی گفت: متاسفانه پس از گذشت سه سال هنوز این اردوگاه که یک ظرفیت بسیار بزرگ بوده، تعیین تکلیف نشده است.  

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با نشست‌هایی که با بخش صنعت استان برگزار شد، چهره‌های شناخته شده این حوزه برای فعال کردن این اردوگاه به عنوان یک مرکز مهم توانمندسازی اعلام آمادگی کردند و سازمان صمت باید از امروز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز به کار این مرکز آغاز کند.

امیری‌مقدم اضافه کرد: در این مجتمع می‌توان با همکاری کارآفرینان موفق، در کنار مهارت‌آموزی به معتادان بهبودیافته، در حوزه تولید و ایجاد درآمد برای این افراد هم کارهای بسیار خوبی انجام داد.

وی افزود: بسیاری از افراد معتاد به دلیل ناتوانی در پیدا کردن شغل، پس از بهبود اولیه دوباره در دام اعتیاد می‌افتند و فراگیری یک حرفه می‌تواند این چرخه باطل را متوقف کند.
 
استاندار کرمانشاه بیان کرد: متأسفانه بلای خانمانسوز اعتیاد، بسیاری از خانواده‌ها را دچار گرفتاری‌ و رنج کرده و با توانمندکردن هر معتاد و پیوستن آن به بازار کار و اشتغال، در واقع یک خانواده از خطر متلاشی شدن، نجات یافته است.

امیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظایف قانونی، وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی دارند که در قبال سلامت جوانان مردم احساس مسؤولیت کنند و برای کمک به خانواده‌های گرفتار تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

وی به توطئه دشمن در زمینه آلوده کردن نسل جوان اشاره کرد و گفت: متأسفانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ترفندهایی مختلف در حال ترویج مواد مخدر در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها هستند تا آینده سازان این مملکت را آلوده و بیمار کنند‌ که باید با جدیت جلوی این کار گرفته شود.

استاندار کرمانشاه همچنین خواهان افزایش مراکز نگهداری با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت دستگاه‌های مسؤول شد.

امیری‌مقدم همچنین بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با کشت کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: لیست کسانی که دارای پرونده قبلی هستند باید به دستگاه‌های ذی‌ربط داده شود تا با تکرار جرم، برخورد بسیار قاطعی با آن‌ها انجام و حتی با تشخیص دستگاه قضایی، زمین‌ها و اموالشان مصادره شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین منابع طبیعی هم موظف است از عرصه‌های خود حفاظت و با مشاهده هرگونه تخلف از طریق پلیس با مجرمین برخورد کند.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت سالم سازی محیط پارک‌ها برای استفاده خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: تربیت بدنی استان باید با همکاری آموزش و پرورش، زمینه استفاده جوانان از ظرفیت مدارس برای انجام بازی‌های ورزشی اقدام کند.

برچسب ها: کرمانشاه ، معتادان ، مهارت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: