bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در روز پنجشنبه در غرب کشور خبر داد و گفت: با گسترش سامانه به‌تدریج بارش‌ها به تهران، البرز و سمنان هم خواهد رسید.

«امین حسین نقشینه» روز چهارشنبه درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز بارش‌ها به صورت خفیف در شمال غرب، ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: در روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی بسیاری از مناطق غربی کشور، همچون دامنه‌های زاگرس ارتفاعات البرز و سوال خزر، اردبیل و شمال غرب کشور، استان‌های زنجان، اصفهان، بخشی از کردستان و کرمانشاه بارندگی‌های خوبی را خواهند داشت.

نقشینه گفت: بارندگی‌ها فردا به تهران، سمنان و استان البرز هم گسترش خواهد یافت.

تداوم وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در بخشی از کشور

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز پدیده وزش باد و خیزش گردوخاک را در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان خواهیم داشت و درگیر این سامانه می‌شوند.

وی توضیح‌داد: اثر مخاطره کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پرواز‌ها است.

نقشینه، شهروندان را به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، پرهیز از حرکات فیزیکی در فضای باز، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفر‌های بین شهری توصیه کرد.

وی گفت: وزش باد بسیار شدید نیز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برای روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود که هشدار دریایی برای نواحلی ساحلی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز امروز پدیده وزش باد گرم را در سواحل خزر داریم و در اغلب نقاط کشور نیر امروز افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود، اما شرایط دمایی مجدد از فردا در کشور تغییر خواهد کرد و با کاهش دما به خصوص در سواحل خزر مواجه هستیم.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: