bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طی نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستار لغو ممنوعیت صادرات گوجه، پیاز، سیب زمینی و بادمجان شدیم که با آن موافقت شد و در حال حاضر صادرکنندگان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

محمدجواد عسکری، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو ممنوعیت صادرات برخی از محصولات کشاورزی، گفت: عسکرزاده معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به گمرک خواستار توقف صادرات گوجه فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و بادمجان شده بود، این در حالی است که با توجه به شرایط اقلیمی کشور عمده سرمایه گذاران این حوزه با هدف صادرات محصولات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از تولید کنندگان به سمت بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی حرکت کرده و در این راستا واحد‌های گلخانه، سورتینگ، بسته بندی و سردخانه خود را احداث کرده‌اند، عنوان کرد: در هیچ جایی از دنیا به صورت یکباره از صادرات محصولات کشاورزی جلوگیری نمی‌کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تولید پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بادمجان نیاز داخلی را تامین می‌کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در نحوه توزیع محصولات کشاورزی شاهد مشکلات و سو مدیریت هستیم.

عسکری با تاکید بر اینکه بر اساس قانون بودجه سال جاری برای اعمال محدودیت صادرات محصولات کشاورزی باید از شش ماه قبل توسط دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی صورت بگیرد، عنوان کرد: امروز معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به کمیسیون احضار شد و طی نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستار لغو ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مذکور شدیم که با آن موافقت شد و در حال حاضر صادرکنندگان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی با تصمیمات خلق‌الساعه به این بخش آسیب وارد کند، در صورت تکرار اینگونه تصمیمات فرد خاطی در اسرع وقت به دستگاه‌های مربوطه مانند قوه قضائیه و سازمان بازرسی معرفی می‌شود.

/خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: