bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
در جلسه هئیت دولت مطرح شد؛
رئیس‌جمهور در جلسه هئیت دولت سند تحول دولت سیزدهم را نقشه راهی مهم و مبنای برنامه هفتم توسعه کشور خواند.

سند تحول دولت مبنایی برای برنامه هفتم توسعه/ کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ تصویب شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان بازارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه (۴ اردیبهشت) در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اراده دولت سیزدهم بر تحول‌آفرینی در همه عرصه‌ها، خاطرنشان کرد: بنای ما از آغاز فعالیت این دولت بر این بوده که اقدمات‌مان در چارچوب یک برنامه جامع و نقشه راه انجام شود و روزمرگی‌ها بر اهداف کلان دولت، سایه نیندازد.


رئیسی، سند تحول دولت را کاربردی توصیف کرد و گفت: این سند با نگاهی کاملا کاربردی تنظیم شده و به هیچ عنوان یک سند کتابخانه‌ای نیست. در عین حال این سند به دلیل تطابق حداکثری با قوانین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، این قابلیت را دارد که مبنای تهیه و تنظیم برنامه پنج ساله توسعه هفتم قرار بگیرد.


وی با اشاره به مأموریت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، برای تأمین زیرساخت‌های لازم جهت اجرای کامل سند، اظهار کرد: اراده دولت اجرای کامل این سند برای تحول‌آفرینی جدی در کشور است.


رئیسی در عین حال سند تحول دولت را یک سند قابل ارتقا و اصلاح دانست و تأکید کرد: در جلساتی که این ایام با گروه‌های نخبگانی برگزار می‌شود، همه صاحب‌نظران در سخنان‌شان به سند تحول استناد می‌کنند و پیشنهادات خوبی هم برای ارتقای این سند ارائه می‌دهند.


رئیس‌جمهور، در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر به فضائل شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره و مهم‌ترین آداب و اعمال امشب را دعا برای فرج و ظهور امام عصر (عج) و کسب معرفت نسبت به اهل بیت (ع) عنوان کرد.

 

تصویب کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱

 

همچنین در جلسه روز گذشته هئیت دولت کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ بررسی و به تصویب رسید. هیئت وزیران در این جلسه، به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیات تعرفه‌های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

 

ارائه گزارش به هیئت وزیران در خصوص سند تحول دولت

 

در ادامه جلسه امروز هیئت وزیران، گزارش دبیرخانه ستاد راهبردی و رصد و پایش سند تحول دولت درخصوص سند یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.

سند تحول دولت در راستای فرمان مقام معظم رهبری در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام و با اتکا و بهره‌مندی از بیانات امام خمینی(ره) و انتظارات تحولی رهبر معظم انقلاب با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، نگاشته شده و در اجرای اصل (۱۳۴) قانون اساسی، به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزرا و دستگاه‌های اجرایی تهیه و تدوین شده است.

 

عدالت‌محوری، مردم پایه بودن، دانش‌بنیان بودن و خانواده‌محوری، چهار رکن اصلی سند یاد شده را تشکیل می‌دهند؛رونق تولید ملی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و چگونگی شناسایی موضوعات اولویت‌دار کشور، از دیگر بخش‌های مورد توجه در سند تحول دولت هستند.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: