bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) با ۲ هزار و ۵۸۶ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش بازارنیوز، امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال و در ۵۳۸ هزار و ۲۶۱ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۱۱۰ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۹۳۵ واحد رشد به ۲۵۲ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک‌هزار و ۳۷۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۱۵ هزار و ۳۱۲ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۴۷۵ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۳۱۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۳۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۶۸ واحد و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۴۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک‌هزار و ۹۰۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۱۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۷۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۹۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۶۹ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۲۶۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نقت اصفهان (شپنا)، سپید ماکیان (سپید) و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۹۴۵ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۸۷ هزار و ۸۷۳ نوبت بود.

نماد‌های شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه سامان (بساما)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه دی (ودی) و تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: