bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به نظارت هوشمند بر حوزه آرد و نان تاکید کرد و گفت: ناکارآمدی و تخلف این این حوزه به دلیل نبود نظارت هوشمند است.

سید محمد دهنوی، اظهار کرد: یکی از نکات کلیدی بحث تحویل نان به آخرین زنجیره تولید یعنی مصرف کننده است.

وی ادامه داد: برخی معتقدند به دلیل گرانی خوراک دام بخش عمده‌ای از نان در نانوایی‌ها به مصرف دام می‌رسد بنابراین برای حذف این روند بهترین اقدام خرید و فروش نان با کارت بانکی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اضافه کرد: با خرید و فروش نان از طریق کارت بانکی، تعداد و میزان فروش روی هر کارت بانکی کنترل می‌شود. اینگونه از فروش نقدی به تعداد بالا هم جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن کنترل فروش نان با این روش، چگونگی پخت آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها هم بررسی می‌شود و تخلف این حوزه به حداقل خواهد رسید.

دهنوی خاطر نشان کرد: پیشنهاد دولت و بدنه کارشناسی این است که نان به قیمت واقعی برسد تا به این ترتیب دست سودجویان کوتاه شود. در این صورت دولت به جای توزیع یارانه از طریق آرد آن را مستقیم به حساب مصرف کننده واریز می‌کند.

به گفته وی، بناست تا موضوع آرد و نان را از مزرعه تا سفره مردم دنبال کنیم؛ نظارت بر حوزه حمل و نقل، کارخانجات آرد، سیلوها، نانوایی‌ها از اولویت‌های ماست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خاتمه یادآور شد: به میزان آنچه در تمامی این بخش‌ها ظرفیت وجود دارد، متاسفانه فساد هم وجود داشته باشد؛ لذا هوشمند سازی بهترین روش برای کنترل تمامی این بخش‌هاست.


/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: