bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
بنابر اعلام مرکز آمار؛
بر اساس اعلام مرکز آمار فاصله تورمی دهک‌ها در فروردین ماه ١٤٠١ به ٣,٦ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٣.٦ واحد درصد) بدون تغییر بوده است.

فاصله تورمی دهک‌ها در فروردین ماه یه عدد ۳.۶ درصد رسید

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ مرکز آمار در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد کرد، نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه ١٤٠١ برابر ٣٩,٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٨.١ درصد برای دهک­­ نهم تا ٤١.٧ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد.

 

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین٤٩.٦ درصد برای دهک­‌های سوم و چهارم تا ٥٠.٤ درصد برای دهک‌­های­ نهم و دهم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» بین٣٢.٢ درصد برای دهک ششم تا ٣٥.٢ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٣,٦ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٣.٦ واحد درصد) بدون تغییر بوده است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٤ واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: