bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
استانداران با قدرت مشغول فعالیت هستند و گواهی می‌دهم که شبانه روز ندارند گفتن این صحبت‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی برای بهبودی وضعیت کشور ندارد.

احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه بررسی در خصوص وضعیت کرونا در کشور انجام شد که خوشبختانه در موقعیت خوبی قرار داریم؛ اما این موقعیت خوب نباید موجب عادی انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود؛ لذا تذکرات لازم داده شد و برای روز قدس نیز که امیدواریم باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود، به همراه برگزاری نماز عید فطر باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت و مراقبت شود که وضع خوب موجود دچار مشکل نشود.

وی افزود: در این جلسه بررسی در مورد وضعیت کرونا در جهان انجام شد. وضعیت خاصی نداریم که موجب اتخاذ تصمیم در مورد تردد‌ها شود. به جز در چند کشور، سایر کشور‌ها وضعیت کرونا در حال نزول است.

وحیدی ادامه داد: در مورد تزریق دُز سوم نیز تأکید شد کسانی که هنوز دُز سوم را دریافت نکرده اند با توجه به موضوع مدیریت هوشمند و مراقبت‌های مدیریت هوشمند هر چه زودتر نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند. همچنین اصناف نیز باید برای دریافت QR کد اقدام کنند و موقعیت مناسب کنونی نباید باعث شود که این کد را دریافت نکنند. بی‌تردید در راستای مدیریت هوشمند باید نسبت به دریافت QR کد تسریع کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش و برگزاری حضوری کلاس‌ها نیز ۹۲ درصد کلاس‌ها حضوری برگزار شده و گزارش منفی در خصوص وضعیت نامناسب در آموزش و پرورش نداشته‌ایم. در مورد پایانه‌ها و همچنین تردد خارجی نیز موضوع مورد تأکید قرار گرفته تا کسانی که از کشور خارج می‌شوند و یا به کشور می‌آیند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص سویه‌های جدید اُمیکرون نیز گفت: در جلسه امروز سویه XE و سایر سویه‌ها مورد بحث قرار گرفت، اما در حال حاضر موضوع خاصی وجود ندارد و نگرانی نیز وجود ندارد؛ اما باید دقت لازم در این حوزه صورت بگیرد. بازدید از صنوف به صورت مرتب در حال انجام است و حدود ۹۳۶ مورد پلمب داشته‌ایم. درخواست ما این است که رعایت شیوه‌نامه‌ها انجام شود تا نیازی به بسته شدن کسب و کار و فعالیت افراد وجود نداشته باشد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: