bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
اسحاقی؛ دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: اگر تأکید بیش از اندازه پیرامون درج قیمت شود، حتماً شاهد افزایش قیمت گوشی در بازار خواهیم بود. به نوعی مجوزی برای افزایش قیمت خواهیم داشت.

در بازار لوازم الکترونیک مثل گوشی، لپ تاب و تبلت دو خبر مهم منتشر شد که سیگنال افزایش قیمت و اختلال در روند بازار را می‌دهد. اولین خبر در خصوص الزامی شدن درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در راستای اجرای مرحله پنجم طرح «خرید شفاف» بود. دومین خبر به صورت رسمی نبود، اما در شبکه‌های مجازی واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. مردم در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند که برای دریافت کد رجیستری گوشی مسافری از گمرک باید پیام‌رسان ایرانی WE را نصب کنند و در آن عضو شوند. در این خصوص امیر اسحاقی؛ دبیر انجمن واردکنندگان موبایل به گسترش نیوز می‌گوید: برای درج قیمت روی جعبه موبایل و تبلت مصوبه‌ای از سوی سازمان حمایت ابلاغ شده است. پیش از این نیز در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت قیمت گوشی و تبلت مشخص می‌شد. قیمت به صورت عمده‌فروشی، درب انبار، خرده‌فروشی و مصرف‌کننده درج می‌شد. تمامی این اطلاعات وجود دارد.

احتمال افزایش قیمت گوشی
اسحاقی اظهار کرد: حاشیه سود صنف ما به شدت پایین است. کل حاشیه سود زنجیره فروش از واردکننده، عمده‌فروش، خرده فرش تا مصرف‌کننده نهایی ۲۵ درصد است. از این ۲۵ درصد حداکثر ۱۱ درصد گرفته می‌شود. اگر تأکید بیش از اندازه پیرامون درج قیمت شود، حتماً شاهد افزایش قیمت در بازار خواهیم بود. به نوعی مجوزی برای افزایش قیمت خواهیم داشت.



وی افزود: با توجه به شرایط رقابتی بازار، فضا برای سو استفاده ایجاد می‌شود. با توجه به ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ و شرایط لازم برای اخذ استعلام می‌توانیم با همکاری سامانه همتا قیمت را به مشتری اعلام کنیم. به این روش که با ارسال شناسه IMEI به سامانه ۷۷۷۷ قیمت مصرف‌کننده مشخص شود.

مذاکرات برای طرح‌های تازه در بازار موبایل
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل تأکید کرد: این امر بهترین راه است که از اتلاف وقت جلوگیری خواهیم کرد. برچسب قیمت امکان آسیب‌دیدگی دارد، اما سامانه و پیامک ایمن است. در روز‌های آینده مذاکراتی برای این روند انجام خواهد شد.

اسحاقی در پایان ضمن اشاره به خبر‌های منتشر شده درباره الزام نصب پیام‌رسان ایرانی WE برای دریافت کد رجیستری گوشی مسافری از گمرک گفت: هنوز صحت اخبار منتشر شده مشخص نیست.

ادعا‌ها در خصوص برنامه we
این برنامه در اپلیکیشن بازار ارائه شده است و مردم انتقاد‌های زیادی به آن داشتند، اما ظاهراً برای دریافت رجیستری ناچار به استفاده بودند. در این برنامه به بحث رجیستری اشاره نشده است و we را به عنوان یک شبکه مجازی معرفی کرده‌اند. با وجود اجبار ریجستری تنها ۵۰۰ عضو فعال دارد. معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات نیز مدعی شد، این کار خلاف مصوبات دولت است و گمرک باید از سیستم یکپارچه دستگاه‌های اجرایی استفاده کند. نکته زمانی جالب می‌شود که روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک کلاً موضوع را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: استفاده از پیام‌رسان We برای رجیستر تلفن‌همراه رویه «مسافری» به هیچ‌وجه اتفاق نیفتاده و خبری را که در این زمینه اعلام شده است، کاملاً رد می‌کنند.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران را مشاهده می‌کنید.

اول از همه نرم‌افزار اصلاً برای فارسی بهینه نشده است و بعد از انتخاب زبان فارسی محتوا همچنان چپ‌چین است. سایت نرم‌افزار هم از فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

بدترین برنامه. برنامه ناشناسه، ولی باید با این رجیستر کنیم برای گوشی‌های جدید

متأسفانه به اجبار از طرف سایت گمرک مجبور به نصب شدم و اصلاً راضی نیستم.

نرم‌افزار زوری نصب نباید بکنیم.

از طرف سایت گمرک مجبور به نصب شدم و اصلاً راضی نیستم.

نرم‌افزار زوری نصب نباید بکنیم.

/ گسترش نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: