bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: واژگونی خودرو ۵۲ درصد حوادث جاده‌ای این استان را شامل می‌شود و طبق بررسی‌های صورت گرفته ایجاد شیب شیروانی تا حد قابل ملاحظه‌ای در کاهش این آسیب نقش دارد.

سرهنگ علیرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه نیمی از تصادفات جاده‌ای استان را واژگونی و خروج از جاده تشکیل می‌دهد و بیشتر از نرم کشوری است می‌طلبد براساس اعلام پلیس راه نسبت به ایجاد شیب شیروانی، آشکارسازی مقاطع، نصب تابلو و علایم متمایز و ایجاد شیارهای لرزاننده طولی و عرضی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام شود.

وی گفت: همچنین با توجه به توسعه برخی جاده‌ها و طولانی بودن مسیرها در خراسان جنوبی باید نسبت به احداث استراحتگاه‌های بین راهی با استفاده از ظرفیت موجود استان و آستان قدس رضوی اقدام شود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات عید فطر در هفته آتی و افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محورهای روستایی تقویت توان عملیاتی پاسگاه‌های پلیس راه مورد توجه است.

وی گفت: با توجه به سرعت خودروها در مسیر بند دره بیرجند و افزایش شدت تصادفات که هفته گذشته شاهد تصادف رخ به رخ و کشته و زخمی شدن پنج نفر بودیم آرام‌سازی مسیر با احداث سرعتگیرهای استاندارد مورد تاکید است.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: در طرح کنترل ایمنی و ترافیک نوروزی شاهد کاهش ۶۸ درصدی حوادث منجر به فوت بودیم و فوتی‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ نفر کاهش پیدا کرد که از نظر میانگین در رتبه اول کشوری قرار گرفتیم.

وی افزود: نوروز امسال تجربه موفقی در ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات داشتیم اما اگر غفلت کنیم در اردیبهشت ماه این توفیقات را با افزایش میزان فوتی‌ها از دست خواهیم داد.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: عید امسال تمرکز بر تخلفات حادثه‌ساز بود که هشت هزار خودرو کنترل و ۸۳۵ خودروی بالای ۲ تخلف حادثه‌ساز به‌صورت ساعتی توقیف شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه هدفگذاری سال ۱۴۰۱ این اداره کل مربوط به ایمنی راه‌های استان است گفت: برخی اقدامات با اولویت مراقبت از کودکان به‌صورت محوری انجام می‌شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: روکش آسفالت، لکه‌گیری آسفالت، خط کشی، نصب روشنایی، پاکسازی محورها، نصب تابلو و علایم و بازسازی آب بردگی‌ها از مهمترین اقداماتی است که در حوزه ایمنی جاده‌ها آغاز شده و در حال اجرا است.

وی گفت: برای سال جاری کنترل سامانه سپهتن، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل ناوگان حمل و نقل با همکاری انجمن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش فرهنگی نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف و پخش محتواهای آموزشی و فرهنگی در صدا و سیما از دیگر برنامه‌های امسال است که آغاز شده و با جدیت دنبال خواهد شد.

وی افزود: نوروز امسال طرح موفقی را پیش رو داشتیم که برای تحقق آن نشست‌های هم‌اندیشی، اجرای طرح پویش همراه سفر ایمن، جلسات سفرهای نوروزی، کمیسیون ایمنی، کمیته خدمات حمل و نقل با ابلاغ شیوه‌نامه نوروز ۱۴۰۱ مورد توجه ویژه قرار گرفت و خوشبختانه با کاهش چشمگیر میزان فوتی‌ها در استان روبه‌رو بودیم.

برچسب ها: تصادف ، جاده ، خطر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: