bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
دولت لهستان به زیر مجموعه شرکت نوواتک روسیه در این کشور دستور داده تا تمام دارایی‌های گازی خود را به شرکت‌های دولتی لهستانی واگذار کنند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از راشاتودی، پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان اعلام کرد که ورشو به زیر مجموعه شرکت نوواتک روسیه در این کشور دستور داده تا دارایی‌های خود را به شرکت‌های دولتی لهستان واگذار کند. نوواتک که در لیست تحریم‌های لهستان قرار دارد، اخیرا صدور گاز به برخی کشور‌های اروپایی را از روز پنجشنبه قطع کرده است.

این مقام لهستانی گفت: امروز متئوس موراوی کی، نخست‌وزیر، از شرکت‌های دولتی تامین گاز داخلی خواست تا به سرعت و بر اساس قانون مدیریت بحران با استفاده از شبکه شرکت نوواتک شروع به عرضه گاز کنند.

وی افزود: بر اساس دستور نخست وزیر زیر مجموعه شرکت نوواتک ملزم است تا شبکه خود را به شرکت‌های لهستانی واگذار کرده و از این طریق گاز به شهر‌هایی که گازشان قطع شده است منتقل شود.

به گفته سخنگوی دولت لهستان، این روند واگذاری تاسیسات شرکت نوواتک به سرعت آغاز خواهد شد. البته این مسأله بستگی به آن دارد که شاهد مقاومت از سوی نوواتک و مدیران آن‌ها باشیم یا خیر. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد بر اساس قانون مدیریت بحران ما می‌توانیم به زور متوسل شویم.

روز پنجشنبه بود که مقامات لهستانی گفتند گاز بسیاری از شهر‌های این کشور به خاطر توقف عرضه نوواتک قطع شده است. لهستان اخیرا ۵۰ شرکت و شخصیت روس از جمله چند شرکت فعال در حوزه انرژی را تحریم کرده است.


/دانشجو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: