bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
روسیه با هدف تجارت بیشتر با ارز‌های محلی در بحبوحه افزایش فشار اقتصادی از سوی غرب، مکانیسم پرداخت جدیدی برای تجارت با هند پیشنهاد داده است.

به‌گزارش بازارنیوز به نقل از راشاتودی، روسیه طرحی به هند پیشنهاد داده که طبق آن این کشور می‌تواند هزینه نفت روسیه را به دلار یا یورو پرداخت کرده و از یک مکانیسم روپیه و روبل برای سایر کالا‌ها استفاده کند.

هدف از طراحی این مکانیزم جدید، تجارت بیشتر با ارز‌های محلی در بحبوحه افزایش فشار اقتصادی بر روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین است.

مقامات بانک مرکزی روسیه و همچنین بانک مرکزی هند با مشارکت وزارت دارایی این کشور در مورد این پیشنهاد مذاکره می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در روز شنبه اطمینان داد یک گروه وزارتی داخلی درحال بررسی مسائل مربوط به مکانیزم‌های پرداخت با مسکو جهت تثبیت روابط اقتصادی با روسیه است.

هند ازجمله اقتصاد‌های بزرگی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین و علی‌رغم فشار فزاینده از سوی کشور‌های غربی برای کاهش روابط اقتصادی و نظامی با مسکو، همچنان با این کشور تجارت می‌کند. هند آشکارا جنگ اوکراین را محکوم نکرده‌است.

واردات هند از روسیه در ۱۱ ماه از سال مالی ۲۲-۲۰۲۱ تا ۸.۶۹ میلیارد دلار افزایش داشت یعنی ۵۸ درصد بالاتر از کل واردات این کشور در کل سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ که به ۵.۴۸ میلیارد دلار می‌رسید.

دراین‌بین، صادرات به روسیه هم از آوریل ۲۰۲۱ تا فوریه سال جاری میلادی تا ۳.۱۸ میلیارد دلار افزایش‌یافته است.


/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: