bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتایی، شرایط پرداخت فطریه میهمان توسط میزبان را تشریح کردند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به  استفتائی مبنی بر این که میهمانی که شب عید فطر به خانه انسان بیاید، فطریه او بر عهده چه کسی است؟، پاسخ دادند:

هر کسی که پیش از رسیدن شب عید، نان‌خور میزبان باشد (هر چند موقت) حتی میهمانی که پیش از شب عید آمده‌ و نان‌خور او شده (یعنی می‌خواهد چند روز بماند)، زکات فطره او بر عهده میزبان است؛ اگر چه چیزی نخورد یا با غذای خودش افطار کند. البته توجه شود که میهمان یک‌شبه، نان‌خور محسوب نمی‌شود و فطریه بر عهده خودش است.

قابل ذکر است؛ به گفته حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص میزان زکات فطره ( فطریه ) بر اساس نظر، رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امسال میزان زکات فطریه بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۴۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است که مومنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند.

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی، افزود: زکات فطره وقت معین دارد که از شب عید تا ظهر روز عید باید پرداخت شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، گفت: احتیاط این است که فطریه را قبل از نماز عید پرداخت کنند و اگر موفق به پرداخت نشدند آن مبلغ را کنار بگذارند تا در اولین فرصت اقدام کنند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: