bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

به احتمال زیاد شما یا یکی از دوستانتان و اطرافیانتان در حال خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین هستید. هیچ دارایی دیگری در عرض چند روز 50%+ نوسان نمی‌کند و ما را با سودهای دیوانه کننده وسوسه نمی کند. هیچ محصول بانکی دیگری سودهای کلان از درآمد غیرفعال را برای ما به ارمغان نمی‌آورد. هیچ ارز فیات به ما اجازه نمی‌دهد تا به صورت ناشناس معامله کنیم. همه این سرگرمی‌ها و جذابیت‌ها با یک کیف پول ارز دیجیتال شروع می‌شود.

همانطور که پیدا کردن بهترین سایت خرید ارز دیجیتال لازم و ضروری است، ایجاد یک کیف پول بیت کوین مانند نصب نرم‌افزار روی دستگاه تلفن همراه یا لپ‌تاپ بسیار ضروری و آسان است. هنگامی که برنامه را نصب می کنید، کیف پول بیت کوین شما به طور خودکار ایجاد می شود. سپس می توانید بیت کوین را بلافاصله در کیف پول خود دریافت کنید، آن را با خیال راحت ذخیره کنید و هر طور که می خواهید از آن استفاده کنید.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین چیست؟

در صفحه خرید بیت کوین از صرافی تبدیل آمده‌است:

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی ارز‌های دیجیتال است، همیشه با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد بوده و نقش قلب تپنده‌ی این حوزه را داشته. این ارز از سال ۲۰۱۰ که قیمت آن تنها حدود ۰.۰۹ دلار بوده، تا سقف آخر خود (تا زمستان ۱۴۰۰) که قیمت ۶۹۰۰۰ دلار را دید، حدود ۷۷۰۰٪ رشد داشته. با وجود رشد فزاینده این حوزه در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف، پیوسته در حال سفت و سخت‌تر کردن قوانین روی ارز‌های دیجیتال هستند ولی با این حال متخصصان این حوزه از قیمت‌های ۱۰۰٬۰۰۰ و ۱۵۰٬۰۰۰ دلار در ماه‌های آتی صحبت می‌کنند».

کیف پول بیت کوین نوعی کیف پول دیجیتال است که برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده می‍‌شود که دقیقا مشابه یک کیف پول فیزیکی است. با این حال، کیف پول به جای ذخیره ارز فیزیکی، اطلاعات رمزنگاری مورد استفاده برای دسترسی به آدرس‌های بیت کوین و ارسال تراکنش‌ها را ذخیره می کند. برخی از کیف پول‌های بیت کوین را می‌توان برای سایر ارزهای دیجیتال نیز استفاده کرد.

  • کیف پول یک ابزار یا برنامه برای نگهداری و ارسال بیت کوین است.
  • کیف پول بیت کوین حاوی کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای امضای معاملات بیت کوین است. هر کسی که کلید خصوصی را بداند می‌تواند ارزهای‌های مربوط به آن آدرس را کنترل کند.
  • کیف پول‌‌های بیت کوین دارای امنیت بالایی هستند.
  • برخی از کیف پول‌‌های بیت کوین را می‌توان برای چند رمز ارز استفاده کرد.

    آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

    چرا باید کیف پول بیت کوین ایجاد کنیم؟

     کیف پول بیت کوین دستگاه یا برنامه‌ای است که می‌تواند با بلاک چین بیت کوین تعامل داشته باشد. اگرچه تصور این که این کیف پول‌ها بیت کوین را «ذخیره می کنند» معمول است، اما کیف پول بیت کوین در واقع کنترل رمزنگاری یک آدرس بلاک چین را نشان می‌دهد.

     اکنون، می‌توانیم در مورد تمام مزایایی که فناوری بلاک چین به ارزهای دیجیتال منتقل می‌کند، مانند ناشناس بودن، غیرمتمرکزبودن و امنیت صحبت کنیم. با این حال، اگر واقعاً با یکدیگر صادق باشیم، باید اعتراف کنیم که که محرک اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال، دستاوردهای مالی نجومی است.

    انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

    اگر می‌خواهید یک برنامه کیف پول رمزنگاری بسازید، باید بدانید که چه نوع کیف پول‌های رمزنگاری وجود دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می‌خواهید یک کیف متمرکز یا غیر متمرکز بسازید.

    کیف پول دسکتاپ

    کیف پول های دسکتاپ بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می‌شوند و کنترل کامل کیف پول را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهند. کیف پول‌های دسکتاپ به دلیل در معرض خطر افتادن رایانه مانند دزدیدن آن، نسبتاً ناامن در نظر گرفته می‌شوند.

    کیف پول تلفن همراه

    کیف پول موبایل همان عملکرد کیف پول دسکتاپ را انجام می‌دهد، اما در تلفن هوشمند  موبایل دیگر. بسیاری از کیف پول‌های تلفن همراه می‌توانند پرداخت‌های سریع را در فروشگاه‌های فیزیکی از طریق اسکن یک کد QR در خارج از کشورسهیل کنند. کیف پول‌های موبایل معمولا با iOS یا Android سازگار هستند. موارد زیادی از بدافزارهای پنهان شده به عنوان کیف پول بیت کوین وجود داشته است، بنابراین توصیه می‌شود قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام کیف پول تلفن همراه استفاده کنید، به دقت در مورد هریک تحقیق کنید.

    کیف پول تحت وب

    کیف پول وب یک سرویس آنلاین است که می‌تواند ارزهای دیجیتال را از طرف کاربر ارسال و ذخیره کند. مزیت اصلی کیف پول‌های تحت وب این است که می‌توان به راحتی از هر کجا و از هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، مانند چک کردن ایمیل.

    با این حال، امنیت یک نگرانی اصلی است. علاوه بر خطرات بدافزار برای سرقت رمز عبور کاربران، خطر قابل توجهی نیز وجود دارد. بسیاری از کاربران بیت کوین وارد یک سرویس شخص ثالث شده‌اند تا متوجه شوند که بیت کوین آنها ناپدید شده است.

    کیف پول سخت افزاری

    کیف پول‌های سخت‌افزاری تا حد زیادی امن‌ترین و بهترین نوع کیف پول بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال هستند، زیرا کلیدهای خصوصی را روی یک دستگاه فیزیکی که نمی‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، ذخیره می‌کند.

    این دستگاه ها شبیه درایو USB هستند. هنگامی که کاربر می‌خواهد تراکنش بیت کوین را روی رایانه خود انجام دهد، کیف پول سخت افزاری را وصل می‌کند، که می‌تواند تراکنش‌ها را بدون به خطر انداختن کلیدهای خصوصی کاربر تایید کند.

    کیف پول سخت‌افزار در برابر حملات ویروسی ایمن هستند و دزدی‌های موفقیت‌آمیز بسیار کم بوده‌است. این دستگاه‌ها اغلب بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه دارند.

    آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

    ملاحظه‌های ویژه برای امنیت کیف پول‌ها

    ایمنی کیف پول نکته مهم و قابل توجهی است، زیرا ارزهای دیجیتال بسیار  هدف مهمی برای هکرها هستند. برخی از روش‌های حفاظتی عبارتند از: رمزگذاری کیف پول با یک رمز عبور قوی، استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای برای معاملات.

    اغلب کیف پول‌های مدرن از یک کد دوازده کلمه‌ای ساخته می‌شوندکه می‌توان برای بازیابی کیف پول در صورتی که دستگاه گم یا آسیب‌دیده باشد از آن‌هااستفاده کرد. این کدها باید به دقت در یک مکان امن نگهداری شوند. زیرا هر کسی که آن‌ها را پیدا کند می‌تواند ارز دیجیتال شما را بدزدند.

    روش‌های نصب کیف پول‌های بیت کوین

    باید کیف پول‌ بیت کوین خود را فقط از منابع معتبری مانند گوگل پلی، اپ استور و سایت اصلی کیف پول مدنظر که قابل اعتماد هستند، نصب کنید، زیرا شما در این کیف پول اموال و ارزهای خود را نگه‌ می‌دارید.

    کلام آخر

    انتخاب کیف پول مناسب بستگی به عوامل زیادی از جمله، مقدار بیت کوین مورد نظر شما برای خرید، مدت زمان نگهداری، سطح انتظارات شما و عوامل دیگر بستگی دارد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به طور کلی دارای ریسک زیادی هستند ولی شما برای انتخاب کیف پول مناسب خود، تحقیقات لازم در این زمینه انجام دهید تا ریسک خود را به حداقل برسانید.

برچسب ها: بیت کوین ، کیف پول ، رمزارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: