bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
رئیس‌جمهور روسیه در اشاره به جنگ جهانی دوم و پیروزی بر آلمان نازی گفت، ارتش دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» مانند اجدادشان برای رهایی از نازیسم می‌جنگند و مثل سال ۱۹۴۵ پیروز خواهند شد.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آستانه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم بر آلمان نازی، به مردم جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک (جمهوری‌های خودخوانده در شرق اوکراین که روسیه آن‌ها را به رسمیت شناخت) تبریک گفت. او تاکید کرد که ارتش این دو جمهوری در حال حاضر برای رهایی از نازیسم مانند اجدادشان که در «جنگ بزرگ میهنی» مبارزه کردند، می‌جنگند. 

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که مانند سال ۱۹۴۵، مردم دونباس چیره و پیروز خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، رئیس‌جمهور روسیه در پیام‌های تبریک خود به سران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک که بر روی وبسایت کرملین منتشر شد، با بیان این که «نیروهای نظامی ما درست مانند اجدادشان در کنار هم می‌جنگند تا خاک خود را از لوث نازی‌ها آزاد کنند» ابراز اطمینان کرد: پیروزی از آن ما خواهد بود، درست مانند سال ۱۹۴۵.

پوتین در پیام خود به کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS)، بر لزوم جلوگیری از ظهور مجدد نازیسم تأکید کرد که به گفته وی، در گذشته رنج و بدبختی زیادی برای مردم بسیاری از کشورها به همراه داشت. وی در این پیام گفت: ما باید حقیقت وقایع [جنگ جهانی دوم]، ارزش‌های معنوی مشترک و سنت‌های دوستی برادرانه خود را حفظ کرده و به آیندگان منتقل کنیم.

طبق این گزارش، نیروهای دونتسک و لوهانسک در کنار نیروهای روسیه علیه ارتش اوکراین و گردان‌های نئونازی می‌جنگند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با این استدلال که مردم دونتسک و لوهانسک مورد نسل‌کشی توسط رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند و مسکو نمی‌تواند مدت بیشتری بی‌تفاوت ماند و مجبور به مداخله در اوضاع است، «عملیات نظامی ویژه روسیه» را در ۲۴ فوریه در اوکراین آغاز کرد. 

 پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اعلام بسیج عمومی مسکو در «روز پیروزی» در تاریخ نهم مه (۱۹ اردیبهشت) برای پایان دادن به جنگ اوکراین را مزخرف و ساختگی خواند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد که مسکو قصد ندارد چارچوب زمانی ساختگی برای پیشبرد عملیات نظامی خود در اوکراین تعیین کند تا این عملیات را در سالروز «روز پیروزی» به پایان برساند. لاوروف در این خصوص گفت: نظامیان ما، اساس فعالیت‌های خود را بر یک تاریخ خاص مثل روز پیروزی قرار نمی‌دهند. ما رسماً روز پیروزی را مثل همیشه جشن می‌گیریم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود که سرعت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اول و مهم‌تر از همه به لزوم کاهش خطرات برای غیرنظامیان و ارتش روسیه بستگی دارد و عملیات نظامی روسیه به طور خاص با هدف تضمین ایمنی غیرنظامیان و اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که هیچ تهدیدی از سوی اوکراین متوجه غیرنظامیان و روسیه نخواهد بود.

برچسب ها: پوتین ، جنگ ، روسیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: