bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
اراک - استاندار مرکزی گفت: پشت‌میزنشینی در استان مرکزی به پایان رسیده و مسئولین باید بین مردم حضور داشته باشند.

به گزارش بازارنیوز، فرزاد مخلص الائمه شامگاه یکشنبه در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: بی‌اعتمادی مردم به دولت و مسئولین واضح است و در چند سال اخیر تشدید شده‌است لذا بزرگ‌ترین پروژه دولت سیزدهم ترمیم اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: اعتماد مردم به‌خاطر وعده‌های عمل نشده مسئولین از بین رفته است و ما در استان اعلام کرده‌ایم که راهبرد پشت‌میزنشینی در استان مرکزی تمام است و مسئولین باید در میدان و در بین مردم باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اعتماد مردم سرمایه بزرگی است، افزود: سومدیریت‌های دولتی و سو تدابیر موجب تشدید این بی‌اعتمادی در سال‌های گذشته شده که باید با حداکثر توان شناسایی و رفع کنیم.

سرمایه صندوق توسعه محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد

مخلص الائمه در خصوص افزایش سرمایه صندوق توسعه محصولات کشاورزی گفت: با تدابیری که پیش‌بینی کردیم در گام اول به‌زودی این سرمایه را ۶ الی ۷ برابر افزایش خواهیم داد و در گام‌های بعدی اگر بتوانیم بیشتر افزایش می‌دهیم تا حرکتی در حوزه صندوق توسعه محصولات کشاورزی در استان شود.

وی ادامه داد: ریاست ۶۰ کمیسیون و کارگروه و شورا در استان مرکزی با استاندار است به‌همین تعداد ریاست کمیسیون‌های مختلف با معاونین استاندار است که حجم زیادی از وقت ما صرف این موارد می‌شود و بیش‌از آنکه به رشد و آبادانی کشور در آینده توجه کنیم عمده وقت ما درگیر رفع مشکلات نسبتاً طولانی در گذشته‌است که این مشکلات ریشه گرفته است.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل راهبردی و کلان دارای سه مؤلفه است، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌ها عبارت است از وضع گذشته و مؤلفه دوم فشار حال و مؤلفه سوم کشش آینده است که حجم هر یک از این مؤلفه‌ها بیشتر باشد جهت ما به آن سمت می‌رود و اکنون حجم زیادی از وقت ما صرف مشکلات گذشته می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بالغ‌بر ۵۴ سیاست کلی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب‌شده و توسط مقام‌معظم رهبری ابلاغ‌شده و نخبگان پاسخ دهند که کدام یک از این سیاست‌ها اجرا شده و چرا اجرا نشده است.

ساختار‌های نظام اداری نیاز به اصلاح دارد

مخلص الائمه بیان کرد: تا زمانی‌که ساختار‌های نظام اداری اصلاح نشود بهترین سیاست‌ها، برنامه‌ها و دستورات هم به نتیجه نمی‌رسد، زیرا این برنامه‌ها در یک نظام اداری بیمار و فاسدی به نام نظام اداری دیوان سالاری ایران با قدمت پنجاه‌ساله افتاده‌است که این نظام خاصیتش تشکیل جلسات و کارگروه‌ها است و در نتیجه اگر مدیری بخواهد کار درستی انجام دهد از نهاد‌های نظارتی ترس دارد که مانع کار می‌شوند.

وی افزود: مسئله و موانع باعث شده که وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تبدیل نشود و این موانع می‌تواند از جنس سلبی باشد یا مسأله‌ای باشد که مسیر حرکت را منحرف می‌کند و ما با این موانع دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ۱۳۴ چالش در حوزه حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد که این چالش‌ها را شخص رئیس‌جمهور ابلاغ کرده در این سند ۱۳۴ چالش در ۹ فصل و ۱۳۷ موضوع که یکی از این موضوعات مربوط به کشاورزی است و ۴ چالش مربوط به بخش کشاورزی است وجود دارد.

مخلص الائمه با اشاره به سند تحول دولت مردمی برای ۴ چالش بخش کشاورزی ۹ عامل و ۱۲ راهبرد و ۴۲ اقدام مربوط برای چالش‌های مربوط به بخش کشاورزی برشمرد و گفت: دولت معتقد است که اگر این ۴۲ اقدام در بخش کشاورزی صورت بگیرد به‌احتمال خیلی زیاد ۱۰ نشانگر وضعیت مطلوب را خواهیم دید و ۴ چرخش تحول‌آفرین در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: وضعیت مطلوب دارای شرایط افزایش ضریب خود اکتفایی در نهاد‌ها و محصولات غذایی راهبردی و کالا‌های اساسی کشاورزی، افزایش سهم بخش کشاورزی در تراز تجاری کشور، ارتقا نقش مراتع و کاهش وابستگی به بخش زراعت در تأمین علوفه دام مورد نیاز کشور، افزایش سطح نفوذ دانش فناوری در بخش کشاورزی و کاهش سهم واردات در تأمین نیاز‌های غذایی دام است.

استاندار افزود: چرخش‌های تحول‌آفرین عبارت‌اند از تمرکز بر توسعه محصولات کشاورزی به تمرکز بر توسعه صنعت و مدیریت بازار کشاورزی، چرخش تحول‌آفرین از اتخاذ سیاست‌های قیمتی، تجاری و افزایش رقابت و رفع عدم تقارن‌های اطلاعاتی بخش کشاورزی است.


/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: