bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
معاون نخست وزیر بلغارستان شب گذشته اعلام کرد که این کشور از بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه حمایت نخواهد کرد مگر آنکه بلغارستان از اجرای آن مستثنا شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از رویترز، آسن واسیلی‌یف، معاون نخست وزیر بلغارستان شب گذشته اعلام کرد که این کشور از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا از روسیه حمایت نخواهد کرد مگر آنکه این کشور شامل تاخیر در اجرای این تحریم‌ها شود.

اعضای اتحادیه اروپا شب گذشته تلاش کردند تا برای اعمال دور ششم تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین به توافق برسند، اما قرار شده امروز هم گفتگو‌ها ادامه پیدا کند تا شرایط برای موافقت کشور‌هایی که بیشترین وابستگی به واردات نفت و گاز از روسیه را دارند نیز فراهم شود.

واسیلی‌یف در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مذاکرات روز سه شنبه هم ادامه خواهد داشت و ممکن است برای حصول توافق نیاز به تشکیل جلسه از سوی سران کشور‌های اروپایی باشیم. موضع ما کاملا واضح است، اگر قرار است برخی کشور‌ها از اجرای این تحریم‌ها مستثنا شوند، ما هم می‌خواهیم مستثنا شویم.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت ما از این تحریم‌ها حمایت نمی‌کنیم.

کشور‌هایی نظیر مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که از نظر جغرافیایی با محدودیت جدی مواجهند، به شدت به واردات نفت از روسیه از طریق خط لوله وابسته هستند و برای جایگزین کردن آن چالش‌های جدی پیش رو دارند و خواستار مستثنا شدن از اجرای بسته‌های تحریمی جدید هستند.


/ فارس

برچسب ها: تحریم نفت ، اروپا ، روسیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: