bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک کارشناس اقتصادی ضمن تشریح زوایای مختلف تاکید رهبری بر حمایت از دولت، گفت: نتیجه برنامه‌های اقتصادی نیازمند زمان است، مردم زمان بیشتری به دولت بدهند.

نتیجه برنامه‌های اقتصادی نیازمند زمان است، مردم زمان بیشتری به دولت بدهند

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «کار‌های اقتصادی امروزِ دولت مهم است و همه به دولت کمک کنند.» این مهمترین جمله‌ای بود که چندی پیش از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران مطرح شده است. عبارتی نسبتا کوتاه، اما پر معنا که صبح روز بعد از این دیدار به عنوان خبری مهم تیتر درصفحه یک روزنامه‌های مطرح کشور قرار گرفت.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تاکید بر مهم بودن اقدامات اقتصادی دولت، همه دستگاه‌ها و افراد کشور اعمّ از قوا و آحاد مردم را به کمک به دولت جدید برای به ثمر رسسیدن برنامه‌های اقتصادی آن دعوت کردند.


دعوت مقام معظم رهبری از مردم و قوا برای حمایت از دولت در شرایط مطرح شده است که در حاضر تیم اقتصادی دولت خود را آماده برای یک جراحی مهم اقتصادی می‌کند؛ حال سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که در چنین شرایطی، حمایت‌های مد نظر رهبری از دولت باید چگونه و به چه شکل خود را نمود ببخشد.


در همین رابط، «ساسان شاه ویسی»: کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز درباره نوع این حمایت‌ها اظهار داشت: مطمئنا انجام هر گونه تغییرات و اصلاح اقتصادی، نیازمند بستری سازی جدید و در عین حال فرصتی مناسب برای همکاری موثرتر میان سه قوه است. فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران نیز دقیقا بر همین موضوع اشاره داشت.


این کارشناس اقتصادی درادامه حمایت مطرح شده از نظر مقام معظم رهبری از دولت را یک امر چند وجهی توصیف کرد و گفت: شعار اصلی دولت سیزدهم ایران قوی دولت مردمی بوده است و تا کنون نیز دولت مصر به اثبات ادعای خود بوده است. مردم خود صاحب انقلاب می‌دانند لذا دولت انقلابی باید به نحوی عمل کند در نهایت رضایت مندی آحاد مردم خود را در جامعه نشان دهد.


وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اقداماتی بزرگ و تحولات گوناگونی در دولت جدید مشاهده می‌شود. علاوه بر این نیز جنس و نوع این برنامه‌ها دم دستی و مسکنی نیز چرا که اصلا انجام چنین سیاست‌هایی دیگر در اقتصاد ایران تاثیری ندارد.


شاه‌ویسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انتظارات زیادی از دولت جدید به وجود آمده است لذا تیم اقتصادی دولت باید این امر را در نظر بگیرد وعده‌ای ندهند که باعث بی اعتمادی مردم از دولت جدید شود. مطمئنا به هر میزان که دولت در وعده‌‎های اقتصادی خود صادق باش به همان میزان مردم از برنامه‌های اقتصادی دولت حمایت خواهند کرد.


این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تحقق اهدا و برناهمه‌های اقتصادی دولت نیازمند زمان استو این امر مستلزم آن است که مردم زمان بیشتری را به دولت برای اثبات توانایی خود در برآوده سازی وعده‌های اقتصادی خود بدهند.


وی در پایان پیرامون نقش مجلس شورای اسلامی، گفت: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مجلس شورای باید نقش پر رنگی را همکاری با دولت ایفا کند. مجلس باید به عنوان یک ریل‌گذار شرایط حرکت سریع دولت را فراهم سازد، اخیرا اقداملاتی از سوی برخی از نمایندگان دیده شده است که مانع از حرکت سریع دولت می‌شود. اگر واقعا وکلای مجلس خود را تابع منویات رهبری می‌دانند باید از ایجاد حاشیه برای دولت دوری و با همکاری و هماهنگی بیشتر با دولت، زمینه‌های لازم برای نتیبجه‌بخش بودن اهداف اقتصادی دولت را فراهم سازند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: