bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بازار‌های مالی در هفته سوم اردیبهشت ماه روند مثبت را به ثبت رسانده‌اند؛ در حال حاضر بازار سکه طلا و بورس به ترتیب با ثبت بازدهی ۱۱.۷۴ و همچنین ۲.۵۶ بشترین و کمترین بازده مثبت را برای فعالان این حوزه به ارمغان آورده‌اند.

سکه، صدرنشین بازار‌ها/ ادامه روند بازار‌ها چگونه خواهد بود؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار‌های مالی کشور در هفته سوم از اردیبهشت، روند کاملا صعودی را تجربه کرده‌اند، به گونه‌ای که در این هفته تمامی بازار‌ها روند مثبت را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده‌اند.


در این میان بازار سکه طلا و بورس به ترتیب با ثبت بازدهی ۱۱.۷۴ و همچنین ۲.۵۶ بشترین و کمترین بازده مثبت را برای فعالان این حوزه به ارمغان آورده‌اند.


در حال حاضر بازار سکه طلا با بازده مثبت ۱۱.۷۴ درصد در رتبه نخست، بازار ارز در بخش دلار با بازدهمی مثبت ۸.۹ درصد در رتبه دوم، یورو با بازدهی مثبت ۸.۶۹ در رتبه سوم، بازار طلای ۱۸ عیار با بازدهی مثبت ۶.۱۷ درصد در رتبه چهارم همچنین بازار بورس نیز با بازدهی مثبت ۲.۵۶ در رتبه پنجم بازار‌های مالی قرار داشته است.

 

سکه، صدرنشین بازار‌ها/ ادامه روند بازار‌ها چگونه خواهد بود؟



حال «مهدی سماواتی» تحلیل‌گر بازار‌های مالی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون علت وقوع این شرایط در بازار‌های مالی کشور اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشت. افزایش قیمت محقق شده در بازار‌های سکه طلا و طلای ۱۸ عیار درهفته پیش نیز بیشتر ناشی از صعودی شدن نرخ دلار در بازار بوده است.


این کارشناس اقتصادی همچنین در ادامه، رشد نسبی سود در بازار بورس کشور را ناشی از تورمی دانست که به دلیل وقوع برخی تحولات در عرصه اقتصاد کلان کشور طی هفته گذشته، باعث افزایش فروش شرکت‌های بورسی شده است.


وی توضیح داد: در حال حاضر تحولات موجود در بازار بورس نشان از آن دارد که وقایع پیش آمده در اقتصاد ایران، آثار مثبتی را در نماد بخشی از شرکت‌های بورسی به صنایع غذایی داشته است؛ حال با وجود این اتفاقات، اعتقادم بر این است که بازار‌های مالی به ویژه بازار بورس در هفته جاری به عنوان هفته پایانی اردیبهشت ماه با کاهش صف‌های خرید، به قدری به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.


سماواتی در پایان و با تاکید بر متعادل‌تر شدن وضعیت بازار‌ها گفت: با توجه به این موضوع، پیش‌بینی می‌شود که در هفته جاری برخی شرکت‌های بروسی با سهامی بزرگ‌تر و همچنین فعال در حوزه صادارت کالا از شرایط بهتری در بازار سرمایه برخودار باشند. علاوه بر این اخیرا اخبار مثبتی از سوی مذاکرات مخابره شده است که می‌تواند تاثیر مثبتی در جهت کاهش التهابات داشته باشد، اما با این حال نمی‌توان حرکت تعادلی بازار‌ها را با سرعت بالایی توصیف کرد بلکه با روند میانه انجام خواهد شد.

 

پایان پیام//


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: