bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

آیا بازار ارزهای دیجیتال دوج کوین یک دلاری را تجربه خواهد کرد؟
دوج کوین یک دلاری؛ آیا چنین چیزی تحقق پیدا خواهد کرد؟ قیمت دوج کوین که یکی از 10 ارز دیجیتال با ارزش در جهان است، در می 2021 به بالاترین مقدار خود، 0.74 دلار رسید. پس از آن، در سراشیبی بسیار تندی قرار گرفت و در حال حاضر این رمزارز به قیمت 0.15 دلار معامله می‌شود. با توجه به چنین پیشینه‌ای، آیا می‌توان انتظار داشت که ارزش دوج کوین در آینده به یک دلار برسد؟ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هم ارزش دوج کوین در چند سال آتی را مورد بررسی قرار دهیم.

شوخی‌شوخی جدی شد!

دوج کوین در سال 2013 از روی سرگرمی و به‌عنوان جایگزینی برای محبوب‌ترین ارز دیجیتال آن زمان- بیتکوین- توسعه پیدا کرد. بر خلاف اتریوم که از قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند برخوردار است، دوج کوین صرفا یک بلاکچین و شبکه‌ای برای پرداخت غیر متمرکز است.

دو‌ج‌کوین تا همین 1 سال پیش در حاشیه به‌سر می‌برد و کسی توجه چندانی به آن نداشت. اما در آوریل سال گذشته مواردی مثل حمایت ایلان ماسک- مدیر اجرایی تسلا- از دوج کوین و تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که قیمت دوج کوین افزایش شدیدی را تجربه کند.

اگر چه در ماه‌های بعد این قیمت به‌تدریج کاهش پیدا کرد، اما دلایل زیادی وجود دارد که ما را نسبت به آینده این رمزارز امیدوار می‌کند. در ادامه درباره این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دوج کوین چه کاربردهایی دارد؟

در نگاه اول ممکن است دوج کوین صرفا یک میم‌کوین به‌نظر برسد، نه چیزی بیشتر از این. اما اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این میم‌کوین کاربردهای فراوانی دارد. این کاربردها حتی می‌توانند به پیشرفت هر چه بیشتر این میم‌کوین کمک کنند. در ادامه، به 4 مورد از محبوب‌ترین کاربردهای دوج کوین اشاره شده است:  

1. روش پرداخت

دوج کوین در اصل به‌عنوان یک روش پرداخت توسعه پیدا کرد.با توجه به این‌که کارمزد تراکنش ارسال دوج کوین نسبتا پایین است، در نتیجه برای کاهش هزینه نقل‌وانتقالات گزینه‌ای ایده‌آل است. در حال حاضر، شرکت‌هایی مثل تسلا و گیم‌استاپ (GameStop) از دوج کوین به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده می‌کنند.

2. سرمایه‌گذاری خطرپذیر

چه با خرید دوج کوین روی آن سرمایه‌گذاری کنید و چه تصمیم به خرید بهترین سکه‌های متاورس گرفته باشید، همیشه رد پایی از سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشاهده می‌شود. گذشته درخشان دوج کوین از نظر افزایش قیمت و رسید به ارزشی بالغ بر 0.7 دلار، تحسین بسیاری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر را برانگیخته و آنان را به سرمایه‌گذاری روی این میم‌کوین وسوسه کرده است.

آیا بازار ارزهای دیجیتال دوج کوین یک دلاری را تجربه خواهد کرد؟

3. پاداش (انعام) آنلاین

دوج کوین در ابتدای پیدایش خود، برای انعام‌دادن به کاربران توئیتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. محبوبیت این رمزارز در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که دوج کوین به گزینه مناسب‌ترین برای انعام آنلاین تبدیل شود. همچنین، کاربران ردیت می‌توانند از دوج کوین برای انعام‌دادن به کسانی که پست‌های آنان را لایک می‌کنند، استفاده کنند.

4. پاداش‌دادن به ماینرها

از آن‌جایی که بلاکچین دوج کوین بر مبنای اثبات کار فعالیت می‌کند، ماینرها می‌توانند دوج و سایر سکه‌های اسکریپت را به‌طور همزمان استخراج کنند و در ازای آن، دوج دریافت کنند. طبق گزارش کوین‌وارتز (CoinWarz)، گاهی اوقات این دوج‌ها روزانه 10 دلار سود برای ماینرها به‌همراه دارند.

چه چیزی باعث افزایش قیمت دوج کوین می‌شود؟

با نگاهی اجمالی به نمودار قیمت دوج کوین در سال گذشته، به‌راحتی می‌توان افزایش چشمگیر آن را مشاهده کرد. چه عواملی بر این افزایش ناگهانی و قابل توجه اثر گذاشتند؟ به‌طور کلی، عواملی که بر قیمت دوج کوین تاثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

1. اشاره شخصیت‌های معروف به دوج کوین

وقتی فرد پرنفوذ و صاحب منصب درباره چیزی صحبت کنند، طبیعتا اعتبار آن افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. وقتی افرادی مثل ایلان ماسک و مارک کوبان (Mark Cuban) درباره دوج کوین صحبت کردند، سرمایه‌گذاران زیادی به خرید آن رغبت پیدا کردند. افزایش تقاضا، افزایش قیمت را به‌دنبال دارد.

2. حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی

دوج کوین با هشتک‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، ردیت، اینستاگرام و دیسکورد حسابی سروصدا به‌پا کرد و در نتیجه آن، افراد بسیاری با آن آشنا شدند.

3. جامعه دوج کوین

گزارش‌های متعددی نشان داده است که دارندگان دوج کوین در سراسر جهان با هم متحد شده‌اند و بیش از 53000 دلار دوج را به نهضت اوکراین اهدا کرده‌اند.

4. جریان‌های کلی در بازار کریپتو

تجربه نشان داده است که کوین‌های کوچک‌تر از نظر تغییر قیمت، به‌شدت تابع بیتکوین هستند. اگر قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند، آلت‌کوین‌های کوچک‌تری مانند دوج نیز افزایش پیدا خواهند کرد و بالعکس.

قیمت دوج کوین در سال‌های آتی چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

 

دوج کوین در حال حاضر با قیمت تقریبا 0.1192 دلار معامله می‌شود. بیایید با هم بررسی کنیم که تا 3 سال آینده- تا پایان سال 2025- دوج کوین چه قیمتی خواهد داشت:

  • تا پایان سال 2022: اگر چه ارزش دوج کوین در 8 ماه گذشته به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، اما در شبکه‌های اجتماعی حسابی از این رمزارز پشتیبانی می‌شود. به همین سبب، هرگونه خرید مشترک از معامله‌گران خرده‌فروش، می‌تواند قیمت دوج را تا پایان سال 2022 به 0.3500 دلار نزدیک کند.
  • تا پایان سال 2023: انتظار می‌رود تا پایان سال 2023 کاربردهای دوج افزایش پیدا کند و در نتیجه، افراد بیشتری به خرید و نگهداری آن تمایل نشان دهند. با فرض این‌که تیم توسعه‌دهنده هم قابلیت‌های جدیدی را به دوج کوین اضافه کرده باشند، دور از انتظار نیست که قیمت دوج کوین تا پایان سال 2023 به 0.6000 دلار برسد.
  • تا پایان سال 2024: پیش‌بینی می‌شود که با بازاریابی مداوم و افزایش کارایی دوج کوین، تا پایان سال 2024، قیمت آن به رکورد تاریخی خود در می 2021 نزدیک شود و افزایشی 500 درصدی را در مقایسه با قیمت امروز خود تجربه کند.
  • تا پایان سال 2025: در صورتی که دوج کوین بتواند با نهادهای غیر متمرکز بیشتری شریک شود، توجه بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دنبال ایجاد جریان درآمدی فعالی هستند، به آن جلب خواهد شد. با این پیش‌فرض، دور از انتظار نیست که تا پایان سال 2025 ارزش دوج کوین از 0.7300 دلار نیز فراتر برود.  

دوج کوین یک دلاری؛ افسانه یا واقعیت؟

پس از مدت‌ها در پشت پرده بودن، دوج کوین ناگهان افزایش چشمگیری را تجربه کرد و ارزش آن در می 2021 به 0.7300 دلار رسید. اگر چه پس از آن قیمت دوج کوین روندی به‌شدت نزولی را طی کرد و به 0.19 رسید. چنین سابقه درخشانی بسیاری از سرمایه‌گذاران را با این تردید مواجه کرده است که آیا دوج کوین به 1 دلار خواهد رسید یا دوج کوین یک دلاری توهمی بیش نیست؟ در مقاله حاضر سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم و قیمت دوج کوین در سال‌های آتی را پیش‌بینی کنیم. با توجه به آن‌چه گفته شد، شما چه آینده‌ای را برای دوج کوین پیش‌بینی می‌کنید؟

برچسب ها: رمزارز ، دوج ، دلار
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: