bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اقدامات انجام شده پیرامون نظارت بر بازار ارز‌های دیجیتال، گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس منتظر لایحه‌ای هستند که از سوی دولت ارسال می‌شود، در صورت عدم ارسال لایحه مذکور، مجلس طرح مد نظر خود را به تصویب خواهد رساند.

ساماندهی ارز‌های دیجیتال در انتظار لایحه دولت

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضا پور ابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز درباره فعالیت مجدد صرافی‌های غیر مجاز ارز‌های دیجیتال و آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی به بازار رمز ارز اظهار داشت: تا زمانی که قانون و یا چارچوبی در قالب یک آیین نامه منسجم، تدوین و یا تهیه نشده باشد، فعالیت مخفیانه این قبیل صرافی‌ها غیر مجاز و غیر قانون بوده و بنا بر قانون باید با آن‌ها برخورد شود.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: بانک مرکزی به عنوان نهادی نظارت بر این امر باید اقدامات لازم برای مقابله با فعالیت چنین صرافی‌هایی را به مرحله اجرا بگذارد، در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار برای رفع این مشکل دست به کار خواهد شد.


وی درباره اقدامات و برنامه مجلس برای مقابله با این موضوع گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش نویسی تحت عنوان قانون مدیریت رمز ارز‌ها را آماده کرد، اما در ادامه دولت به عنوان موافق با ساماندهی به بازار ارز‌های دیجیتال، با اعلام مخالفت نسبت به با طرح مجلس، خود مسئولین تهیه و تدوین لایحه‌ای را برای ساماندهی ارز‌های دیجیتال را بر عهده گرفت.


پورابراهیمی تشریح کرد: پس اعلام موضع رسمی دولت در قابل ارز‌های دیجیتال، معاون اقتصادی رئیس جمهور با برگزاری جلساتی متعدد با اعضای کمیسیون اقتصادی و دیگر نمایندگان مجلس و همچنین مطرح کردن نکاتی کارشناسانه، موفق به جلب حمایت نمایندگان در قبال لایحه مد نظر دولت برای ساماندهی ارز‌های دیجیتال شد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به توافق انجام شده میان مجلس و دولت، نمایندگان منتظر لایحه‌ای هستند که از سوی دولت ارسال می‌شود لذا پس از ارسال آن مجلس شورای اسلامی با اعلام موفقت خود لایحه مذکور را به تصویب می‌رساند در غیر این صورت مجلس طرح مد نظر خود را به تصویب خواهد رساند.


وی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت ارز‌های دیجیتال نظارت آن از طریق سامانه‌ای مشخص، گفت: در حال حاضر برای تحقق این موضوع مجلس شورای اسلامی رایزنی و گفتگو‌های متعددی را بانک مرکزی انجام داده و خوشبختانه این نهاد هم نسبت به این مسئله نگاه کاملا مثبتی دارد. تحقق بخشی از این امر نیازمند بازنگری در آیین نامه و ظوابط است به همین خاطر مجلس نیز برای اجرای نظارت‌های کامل در این بخش اقدامات مثبت و همکاری‌های خوبی را انجام خواهد داد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: