bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی صمن انتقاد از عدم تکمیل سامانه رفاه ایرانیان، اصلاح نظام ارزی کشور و به دنبال آن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را یک امر مهم توصیف کرد.

ضرورت تکمیل سریع «سامانه رفاه ایرانیان»/ اصلاح ارز ترجیحی یک امر مهم بود

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تعلل‌های موجود برای تکمیل سامانه رفاه ایرانیان به منظور دهک بندی درست و صحیح مشمولان دریافت یارانه نقدی دولت اظهار داشت: در حال حاضر سامانه مذکور با اختلالات متعددی رو به رو است که باعث شده است که دهک بندی‌های اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود، به عنوان مثال این موانع باعث شده است که افرادی از دریافت یارانه محروم شده‌اند که از دهک‌های پایین و کم درآمد بوده‌اند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر استثنا بودن این موارد، گفت:: علیرغم وجود چنین استثناهایی، در برهه زمانی فعلی، تاکید مجلس شورای اسلامی بر این اصل استوار است که در ادامه دهک‌ها چنین موارد استثنایی برای مشمولان یارانه نقدی دیگر وجود نداشته باشد.


وی افزود: متاسفانه مردم از این موضوع گلایه‌مند هستند، اما با این وجود طی جلساتی که نمایندگان مجلس با مسئولان ارشد وزارت رفاه داشته‌اند، آن‌ها وعده و قول‌هایی را برای اصلاح و حل این مشکل مطرح کرده‌اند. دستور اخیر رئیس جمهور پیرامون این موضوع نیز نشان از جدیت دولت در دهک بندی‌های اقتصادی مشمولان یارانه نقدی دارد.


مرحبا پیرامون اصلاح و راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان خاطرنشان کرد: مطمئنا در انجام چنین کار مهم و پیچیده‌ای، بروز درصدی از خطا و اشتباه محتمل است، اما این به معنی دادن مجوز برای بروز خطا در چنین پروژه‌ای نیست. در حال حاضر برای برخی از دهک‌های اقتصادی کشور مبلغ یارانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان یک نیاز اساسی است لذا انجام چنین کار مهمی نیازمند رفع سریع ایرادات و به دنبال آن فعالیت بدون خطای سامانه مذکور است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی همچنین درباره ماهیت وجودی این سامانه اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی میان اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شده است که متاسفانه به جاری توضیح درباره تکمیل این سامانه به توجیح درباره عدم تکمیل آن پرداخته‌اند. در حال حاضر بهبود معیشت مردم باید در اولیت نخست باشد.


وی تاکید کرد: اصل هدفمند و بهینه کردن نوع یارانه‌های پرداختی درست و صحیح است. متاسفانه نواع پرداخت یارانه در سال‌های گذشته درست و منطقی نبود؛ مطمئنا ارز ترجیحی سیاست صحیحی در بطن اقتصادی ایران نبود و می‌توان اصلاح آن یک امر ضروری و مهم برای اقتصاد ایران خطاب کرد.


مرحبا در پایان متذکر شد: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت مطلوب وقابل توجهی را بر اقدامات و سیاست‌های جبرانی دولت برای حمایت از دهک‌های کم درآمد کشور دارند وحتی وزرای رفاه و صمت برای پاسخگویی وگزارش‌دهی درباره این سیاست‌ها دائما در حال رفت و آمد در مجلس هستند. پیش‌بینی‌ها شخصی من بر این اصل استوار است که تکمیل سامانه رفاه ایرانیان پس از یک الی دو ماه به سر انجام خواهید رسید.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: