bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
فدرال رزرو؛
رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.

تورم در آمریکا را کاهش می دهیم

 گروه بین الملل بازارنیزو؛ «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.


رئیس بانک مرکزی آمریکا به وال استریت ژورنال افزود: اگر این امر مستلزم فراتر رفتن از سطوح عادی و قابل درک باشد، ما در انجام آن تردید نخواهیم کرد.


وی ادامه داد: تا زمانی که احساس کنیم در جایی هستیم که شرایط مالی مناسب است و شاهد کاهش تورم باشیم، از همه ابزار‌ها استفاده خواهیم کرد.


روز سه‌شنبه، پاول بر تعهد خود برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو تاکید کرد و هشدار داد که این ممکن است آسان نباشد و به قیمت نرخ بیکاری ۳.۶ درصدی تمام شود.


وی گفت: "شما هنوز یک بازار کار قوی دارید، حتی اگر بیکاری چند نقطه افزایش یابد. چندین مسیر معقول برای رسیدن به یک فرود نرم وجود دارد".


اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با سرعت ۱.۴ درصد رشد کرد که عمدتاً به دلیل محدودیت‌های موجود در سمت عرضه، گسترش متغیر Corona-Omicron و جنگ در اوکراین بود.


با این حال، سیاست‌های پولی سخت‌تر، نگرانی‌ها را در مورد کاهش شدید تورم افزایش داده و باعث فروش گسترده در وال استریت شده است.


علاوه بر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره، فدرال رزرو برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه خود را که به عنوان تسهیل کمی نیز شناخته می‌شود، متوقف کرده است و از ماه آینده شروع به از بین بردن ۹ تریلیون دلار دارایی اضافه شده خواهد کرد.


پاول گفت که همچنان امیدوار است که فدرال رزرو بتواند به اهداف تورمی خود بدون آسیب رساندن به اقتصاد دست یابد.


او افزود که "ممکن است در بازگرداندن ثبات قیمت‌ها دردسر‌هایی وجود داشته باشد"، اما اظهار داشت که بازار کار باید با بیکاری کم و دستمزد‌های بالاتر قوی بماند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: