bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از تدارک مناسب دولت برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت و بیان کرد: پیشرفت فیزیکی بسیار خوب خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در بعضی از استان‌ها قابل مشاهده است.

به گزارش بازارنیوز، اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قانون مجلس برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در سال و چهار میلیون مسکن در چهار سال توسط دولت گفت: سامانه‌ای برای این منظور بارگذاری شد که نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام کردند. بخشی از این افراد بعد از پالایش حذف شدند.

وی از تدارک مناسب دولت برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت و بیان کرد: افرادی که در شهر‌های کوچک سه سال بیشتر و در شهر‌های بزرگ بیشتر از پنج سال سابقه سکونت داشته باشند می‌توانستند در آن شهر اقدام به ثبت نام مسکن کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره بسترسازی برای ساخت نهضت ملی مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی باید زمین‌هایی که ارزش افزوده مناسبی دارند را به فروش برساند تا در شهرستان‌هایی که زمین وجود ندارد، خریداری کنند و به تعداد متقاضیان خانه ساخته شود.

وی از پیش بینی تامین زمین برای ساخت دو میلیون واحد مسکن گفت و عنوان کرد: برخی بستر‌ها برای ساخت مسکن در دولت قبل انجام شده بود که برای استفاده به عنوان نهضت تولید مسکن در دولت فعلی به کار خواهد بود.

حسین زهی از پیشرفت فیزیکی بسیار خوب خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در بعضی از استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی کرده ایم شهر‌هایی که شهرک جدید ندارند، زمین‌های آن‌ها به شهر الحاق شود تا شهرداری بتواند به آن‌ها خدمات دهد. در این مسیر پیش بینی همه امور از جمله مباحث زیربنایی و روبنایی شده و در قانون بودجه نیز لحاظ شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از نظارت عالیه مجلس در طرح نهضت ملی مسکن گفت و بیان کرد: بازرسی‌ها و بررسی‌ها به صورت مداوم از سوی مجلس در طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود و امید می‌رود دولت نیز به تعهدات خود به طور کامل عمل کند.

وی با اشاره به نگرانی‌ها درباره اجاره بهای مسکن عنوان کرد: ساخت و عرضه مسکن‌های طرح ملی شاید دو سال زمان ببرد و بعد از آن می‌توان اثر این ساخت و ساز‌ها را بر قیمت مسکن مشاهده کرد.





/بازار

برچسب ها: مسکن ، اجاره ، مجلس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: