bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
وزیر نفت با تأکید بر اینکه روند فروش نفت به قیمت مناسب با قوت ادامه می‌یابد و بازار‌های جدیدی هم برای نفت ایران شناسایی شده است، از توافق با کشور‌های آمریکای لاتین در زمینه تهاتر نفت با کالا‌های اساسی و کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت درباره روند فروش نفت ایران در بازار‌های جهانی گفت: همه دنبال مشتری برای نفت هستند؛ به ویژه پس از تحریم‌هایی که روسیه در زمینه انرژی شده است.

وی افزود: خوشبختانه ما مشتری‌های خود را در بازار داریم و بازار‌های جدیدی را هم شناسایی کرده‌ایم که به صادرات نفت کمک می‌کند و این روند با قوت ادامه می‌یابد.

رایزنی وزارت امور خارجه برای حل اختلاف مربوط به بهره‌برداری از میدان آرش

وزیر نفت در واکنش به شایعه تلاش روسیه برای افزایش فروش نفت به‌منظور اثرگذاری بر بازار ایران توضیح داد: روسیه تخفیف‌هایی برای خریداران نفت در نظر گرفته، اما با توجه به تحریم‌هایی که از طرف غربی‌ها علیه این کشور اعمال شده، پیدا کردن مشتری برای روس‌ها زمان می‌برد.

اوجی همچنین با اشاره به کامل شدن اقدام‌های مطالعاتی میدان گازی آرش، اظهارکرد: میدان آرش بین کویت، عربستان و ایران مشترک است و وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای حل اختلاف مربوط به بهره‌برداری از این میدان است و به‌زودی نصب سکو هم انجام خواهد شد.

وی در ادامه به سفر ۱۰ روزه خود به برخی کشور‌های آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: وزارت نفت ظرفیت‌های خوبی در بخش بالادستی در زمینه تولید نفت و گاز و در حوزه صنایع پایین دستی مانند احداث پالایشگاه‌ها و پتروشیمی دارد و در این سفر توافق‌هایی خوبی در زمینه فروش نفت، صدور خدمات فنی و مهندسی، توسعه میدان‌های نفتی و گازی آن‌ها صورت گرفت و در زمینه افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت هم تفاهم خوبی داشتیم.

وزیر نفت تصریح کرد: میانگین بارش سالانه این کشور‌ها بیش از دو هزار میلی‌لیتر است و ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارند و می‌توانند خیلی از محصولات کشاورزی ما به‌خصوص غلات را تأمین کنند که برای تهاتر نفت با کالا‌های اساسی و کشاورزی هم توافقاتی با این کشور‌ها داشتیم و اسنادی در این خصوص امضاء شده است.

امسال ۴۴ پروژه نیمه‌تمام را تمام می‌کنیم

اوجی درباره دستاورد‌های نمایشگاه نفت و گاز و تفاهم نامه‌های امضاء شده در این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفت در جهان است و بیش از ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حضور داشتند.

وی افزود: ان‌شاءالله امسال ۴۴ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۳ میلیارد دلار افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۲۲ پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار را نیز شروع به کار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره روند و برنامه‌های حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم گفت: بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و صاحب دانش و فناورانه در حوزه نفت در نمایشگاه حضور داشتند و تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های خوبی امضاء شد و آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز نیز تهیه شده که به زودی در هیأت دولت مطرح می‌شود



/شانا

برچسب ها: اوجی ، نفت ، نفت و انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: