bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در چهارمین هفته از اردیبهشت ۱۴۰۱، بازارسکه با بازدهی منفی ۴.۵۴ کم سود‌ترین و در مقابل نیز بازار بورس نیز با بازدهی مثبت ۱.۹۵ بیشترین سود را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.

بازار بورس همچنان سبز پوش/  بازار سکه سقوط کرد

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازدهی بازار‌های مالی در واپسین هفته اردیبهشت ۱۴۰۱ حاکی از آن است که بازار‌هایی مانند دلار، طلا و سکه با افت و درمقابل نیز بورس با رشد همراه بودند. در این میان سکه با بازدهی منفی ۴.۵۴ کم سود‌ترین و در مقابل نیز بازار بورس نیز با بازدهی مثبت ۱.۹۵ بیشترین سود را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.


بازدهی بازار طلا در در هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، با ۱.۵۶ درصد افت همراه بود. قیمت طلا در روز گذشته، یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۷۸۳ تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز ۲۲ اردیبهشت، به قیمت یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده بود.


علاوه بر طلای ۱۸ عیار خریداران بازار سکه هم در هفته چهارم اردیبهشت، افت قیمت قابل توجهی را را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی منفی برای سکه طرح جدید، ۴.۴۵ درصد بود. این میزان بیشتری افت در میان بازار‌ها بود.


قیمت سکه طرح جدید روز گذشته، ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اعلام شد، اما هفته پیش به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود. بازار طلا و سکه، هفته گذشته را با وجود افزایش قیمت در روز‌های نخست، کاهشی به پایان رساندند.

بازار بورس همچنان سبز پوش/  بازار سکه سقوط کرد
در سوی دیگر از بازار‌های مالی، در هفته چهارم اردیبهشت شاخص کل بورس رشد کرد. بازار سرمایه، هفته اخیر را در سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۷۷ واحد به پایان رساند. البته در روز‌های پیشین، بورس پس از دو سال وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شده بود.


این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به حدود یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسیده بود. این ارقام به معنای رشد ۱٫۹۵ درصدی شاخص کل است. در این هفته بورس، تنها بازار مالی بود که بازدهی مثبت داشت.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: