bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
سفیر روسیه در ایران در جلسه اتاق بازرگانی تهران:
سفیر روسیه در ایران گفت: مراودات ایران و روسیه پس از امضای برجام سال ۹۴ افزایش یافته است.

گروه بین الملل بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در صحبت خود در جلسه اتاق بازرگانی تهران، ضمن تشکر از برگزاری جلسه، اظهار کرد: می‌خواهم به یک نکته مهم اشاره کنم، بعد از امضای برجام در سال ۹۴، رفت و آمد بین دو کشور زیاد شد. از جمله مهمترین رفت و آمدها مربوط به رفت و آمد استانهای مختلف ایران و روسیه بود. هر استان ایرانی با استانهای روسیه تماس مستقیم برای تجارت داشته و آورده های زیادی از جمله توافق‌نامه‌های فراوان داشته است.

02

وی افزود: با وجود برقراری این ارتباطات گسترده، تقریبا هیچکدام از این ها متاسفانه اجرایی نشد. نمی‌خواهم بگویم کدام‌طرف مقصر است اما باید این توافقات عملیاتی شود. برای مثال تماس مستقیم بین دو استان زنجان و چیلاویز برقرار شد اما متاسفانه همه توافقاتی که انجام شد بی نتیجه ماند.

جاگاریان با اشاره به مذاکرات احیای برجام تصریح کرد: شک ندارم روند تماس مستقیم ادامه پیدا خواهد کرد ولی نباید اشتباهات گذشته تکرار شود. ایران و روسیه در تمامی زمینه ها با هم می توانند همکاری کنند. روند برقراری ارتباط تجار ملی در موضوعات مختلف از جمله صدور روادید باید تسهیل شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: