bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اینکه دولتمردان اصرار دارند که اثر آزادسازی چهار قلم کالا بر دیگر کالا‌ها ۱۰ درصد بوده است باید گفت هرگز چنین نیست و قیمت‌ها گویای امر دیگری است.

معین الدین سعیدی، با اشاره به نگرانی در زمینه تامین و توزیع نهاده‌های دامی در کشور گفت: در حال حاضر نگرانی ما این است که نهاده‌های دامی موجود در بازار با قیمت ارز ترجیحی سابق است و مسلماً با آزادسازی‌هایی که اتفاق می‌افتد قیمت‌ها در این بخش تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: البته از سوی دیگر باید دانست که ارز ترجیحی در حوزه نهاده‌های دامی به رانت و فساد دامن می‌زند، با این حال راهکار‌های جایگزین حذف ارز ترجیحی هم چالش برانگیز بوده است.

سعیدی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ دو برابر و قیمت روغن ۴ برابر شده است و راهکار این مسئله در مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح شد؛ یعنی قرار بر این بود که سبد غذایی خانوار از طریق کالابرگ آن هم بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دولت ترجیح داد یارانه معیشتی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومانی به مردم بدهد که خود این مسئله منجر به شوک تورمی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: اینکه دولتمردان اذعان دارند اثر آزادسازی چهار قلم کار بر کار‌های دیگر ۱۰ درصد بوده است باید گفت هرگز چنین نیست و قیمت‌ها گویای امر دیگری است.

وی با بیان اینکه دولت باید تعهد خود در زمینه ایجاد کالابرگ را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: حتماً باید سبد غذایی خانوار با قیمت شهریور ۱۴۰۰ محاسبه شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه ما شاهد قرائت مجزایی از قانون بودجه از سوی دولت هستیم و پیگیریم تا این مسئله را برطرف کنیم.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: