bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
خلخال- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار تن گندم و جو از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان خلخال برداشت شود.

به گزارش بازارنیوز، محمد شادخاطر ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم در خلخال اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب فروردین و اردیبهشت، امسال میزان تولید گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار تن گندم و جو از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که از این میزان هشت هزار و ۳۰۰ هکتار گندم است.

شادخاطر ارائه خدمات رایگان محلول‌پاشی و سم‌پاشی، تأمین کود، کمک‌های بلاعوض مالی و خدمات مشاوره‌ای رایگان به کشاورزان و گندم‌کاران را از دیگر عوامل مؤثر در افزایش تولید گندم اعلام کرد.

وی از آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران این شهرستان خبر داد و افزود: خرید محصول در این مراکز به قیمت تضمینی مصوب و به ازای پرداخت ۱۱۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم انجام خواهد شد.

شادخاطر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه کمباین برای برداشت مکانیزه گندم با کسب مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل آماده برداشت گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد از کشت محصولات زراعی در خلخال با استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه صورت می‌گیرد، بر لزوم مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

شادخاطر اضافه کرد: در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز بحران، حوادث غیرمترقبه و پرداخت غرامت و خسارت به دارندگان محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه از جمله گندم و جو و از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات زراعی خود در سال زراعی آتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال بیان کرد: به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، امسال ۲۵ درصد از مجموع گندم زیر کشت رفته زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.


/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: