bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
نادعلی زاده، سخنگوی اجرایی قانون صدور چک از فراهم شدن امکان ثبت چک در ۷۰ درصد خودپرداز‌های بانک‌ها خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، آمنه نادعلی زاده با بیان اینکه براساس آمار‌ها بالغ بر ۴۱ هزار خودپرداز و کیوسک بانکی در کشور از شبکه ۶۱ هزار خودپرداز ممجهز به سامانه صیاد شده اند، گفت: به عبارت دیگر حدود ۷۰ درصد خودپرداز‌ها در کشور خدمات سامانه صیاد را به مشتریان ارائه می‌دهند.

به گفته وی از اواخر آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون از بین ۲۸ بانک دولتی و خصوصی فقط ۲۰ بانک خدمت ثبت، تائید، انتقال و استعلام چک را در خودپرداز‌های خود ایجاد کرده اند.

سخنگوی اجرایی قانون صدور چک افزود: بانک‌هایی که این خدمات را در درگاه خودپرداز خودشان تجهیز کرده اند بانک‌های بزرگ و رتبه اولی در صدور دسته چک محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این بانک‌ها دارای تعداد قابل توجهی دستگاه خودپرداز هستند و پراکندگی خودپردازهایشان در کشور در وضعیت قابل قبولی است.

به گفته این مقام مسئول سایر بانک‌هایی که باقیمانده اند و هنوز خودپردازهایشان را به ارائه این خدمات تجهیز نکرده اند به لحاظ تعداد خودپردازها، پراکندگی خودپرداز‌ها و همچنین صدور دسته چک در مقایسه با بانک‌هایی که خودپردازهایشان را به این خدمات تجهیز کرده اند در رتبه پائین تری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با پوشش ۷۰ درصدی خودپرداز‌ها طیف وسیعی از مشتریان امکان دسترسی به سامانه صیاد را از درگاه خودپرداز‌ها دارند.

نادعلی زاده گفت: درحال حاضر خدمات سامانه صیاد از طریق اینترنت بانک، همراه بانک، برنامک‌های موبایلی شعب، بستر پیامکی، خودپرداز و کیوسک‌های بانکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت صدور چک از درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها که همان اینترنت بانک‌ها و همراه بانک‌ها است رقم می‌خورد، گفت: در مقام دوم هم برنامک‌های موبایلی هستند که بیشترمورد توجه متعاملین چک قرار گرفته اند.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: