bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در ماه‌های گرم سال گفت: با ورود به فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بازارنیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی توانیر با اشاره به افزایش مصرف برق در ماه‌های گرم سال گفت: با ورود به فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از راه حل‌ها برای کاهش مصرف برق، ساخت نیروگاه برای تأمین همین وسایل سرمایشی است که البته به سرمایه گذاری بسیار سنگینی نیاز دارد.

سخنگوی توانیر با بیان اینکه هر یک از بخش‌ها در این رابطه مسئولیتی دارند اظهارکرد: بخش حاکمیت باید در تعیین قیمت برق و تعیین استاندارد‌های لازم اقدام کند، سازندگان تجهیزات برقی باید به تولید کالا‌های باکیفیت تری که انرژی الکتریکی کمتری مصرف کنند پرداخته و در حلقه آخر نیز مصرف کننده باید نحوه استفاده درست از وسایل برقی را در دستور کار خود قرار دهد.

رجبی مشهدی اظهارکرد: قیمت وسایل برقی با برچسب انرژی بهتر و مصرف کمتر، بالاتر است، اما وقتی سال‌های سال از آن استفاده می‌کنیم می‌تواند هزینه‌های صورت حساب برق ما را کاهش دهد و این یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر سازمان استاندارد و وزارت صمت برای اعطای مجوز‌های لازم، کارخانه‌های تولید وسایل برقی را ملزم به برچسب انرژی بالاتر کنند خیلی کمک کننده خواهدبود و حتی از قاچاق کالا نیز جلوگیری می‌کند.

سخنگوی توانیر درمورد اینکه افزایش مصرف برق چگونه منجر به افزایش صورت حساب مشترکین می‌شود توضیح داد: اگر مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده در هر منطقه باشد هزینه‌های تامین برق به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند که قطعاً برای مصرف کننده جذابیت ندارد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم مراقبت‌های اولیه را در خرید وسایل برقی داشته باشید و در نحوه استفاده و تنظیم دما نیز دقت کند.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: