bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جهش کمی و کیفی در آموزش‌های مهارتی مهمترین راه برای برون رفت از معضل بیکاری در کشور است.

به گزارش بازارنیوز، حجت الله عبدالملکی در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورکه به صورت وبیناری حضور داشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهار رکن اصلی شامل اشتغال، آینده نگری، رفاه و صیانت از اموال مردم را دستور کار دارد که متولی اشتغال را سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه مهارت مهمترین عنصر اشتغال پایدار است، تصریح کرد: جهش مهارت در ۲ بعد کمی و کیفی نیاز امروز بازار کار و برون رفت از معضل بیکاری است؛ ۲ مقوله فرهنگ کار و مهارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مهارت و گسترش فرهنگ آن در جامعه بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که با تأمین نیروی کار ماهر می‌توان به این مهم دست یافت.

وی مهارت آموزی در محیط کار واقعی را با هدف ایجاد اشتغال، از تأکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: تحقق این مهم، موجب خشنودی معظم له خواهد شد.

عبدالملکی مهمترین عامل بیکاری در جامعه را کمبود نیروی ماهر عنوان کرد و گفت: رفع این چالش متوجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و تاکنون این سازمان فعالیت‌های قابل قبولی از جمله اعطای مجوز سه روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، راه اندازی مراکز جوار کارگاهی و تعامل با اصناف داشته است.


آموزش مهارت به دانشجویان در طول دوران تحصیل بسیار مهم و فرصتی گران بها است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت راهبردی آموزش‌های مهارتی دانشگاهی و آکادمیک گفت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌های فنی و دانشگاه آزاد اسلامی باید محقق شود.

وی بیان داشت: مشاغل آینده و آینده پژوهی مشاغل با تکیه بر آموزش‌های دانش بنیان از دیگر مواردی است که باید در اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باشد.

اهتمام ویژه به توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی


عبدالملکی توسعه مشاغل خانگی، پشتیبانی مالی و بازار یابی برای محصولات آن را از دیگر مواردی برشمرد که نیاز مبرم به مهارت آموزی دارد و هدایت این گروه مخاطب هم مستقیماً بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.


وی در خصوص وضعیت رفاهی و حقوقی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: به مشکلات همکارانمان واقفیم و در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری پیش بینی‌هایی شده است که کم و کیف آن اعلام خواهد شد.


وی بر تأکید بر فراگیری مهارت‌های نرم، در راستای آینده پژوهی برای مشاغل آینده، گفت: به موازات آموزش سایر مهارت ها، آموزش مهارت‌های نرم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این همایش اظهار داشت: میثاق می‌بندیم تا با تمام ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راه اعتلای نهضت مهارت آموزی در کشور قدم برداریم.


/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: