bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
معاون وزیر صمت مطرح کرد؛
معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر اهمیت اجرای تامین مالی زنجیره‌ای در فضای اقتصادی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های انجام شده بر روی کالا‌های اساسی، پیش بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۲ ن تولیدکنندگان به تسهیلاتی بالغ بر ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داشته باشند.

اجرا تامین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو/ بخش تولید نیازمند ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات است
گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز_ سعید ترکاشوند؛ « مهدی نیازی» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در نشست خبری با حضور خبرنگاران در تشریح وظایف معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: پس از تغییر در چارت سازمانی وزارت صمت معاونت های متعددی همچون معاونت ذحقوقی و امور مجلس، معاونت صنایع حمل و نقل، معاونت صنایع عمومی، معاونت صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات، معاونت معادن و فرآوری مواد و معاونت تجارت و خدمات تشکیل شد و اکنون وظیفه معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار ایجاد هماهنگی میان این معاونت ها است.


معاون وزیر همچنین درباره حمایت های دولت از واحد های تولیدی پس از ارز ترجیحی گفت: در سال جاری چند اتفاق در فضای تولیدی کشور و نظام بین‌الملل به وقوع پیوست که باعث افزایش قیمت انواع کالاهای اساسی شد. جنگ روسیه و اوکراین تاثیر ویژه ای در افزایش قیمت محصولات داشته است.


وی محاسبه نرخ حقوق گمرکی و حذف ارز ترجیحی را از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت کالاهای مصرفی بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع از بهمن سال ۱۴۰۰ وزارت صمت بسته های حمایتی خوبی را تهیه و آماده کرد اجرای آن نیازمند تصویب در جلسه ه‍ئیت وزیران است.


نیازی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازار نیوز درباره برنامه های وزارت صمت برای تامین مالی زنجیره‌ای تولیدکنندگان گفت: تا سال گذشته ۹۰۰ همت به بخش صنعت و معدن بوده است اما امسال با توجه به افزایش قیمت کالاها ما در نظر داریم ۴۰۰ همت بیش از رقم سال گذشته به بخش صنعت و معدن تزریق شود.


معاون وزیر صمت تحقق کامل تامین مالی زنجیره‌ای در نظم اقتصادی کشور را یک امر مثبت توصیف کرد و گفت: مطمئنا با اجرای شدن این سیستم ما شاهد آثار مثبتی در ساختار تامین مالی واحد‌های تولیدی خواهیم بود؛ در حال حاضر بانک مرکزی نیز در راستای تکمیل این امر همکاری های خوبی را انجام داده است.


این مقام مسئول در ادامه پیرامون کم و کیف قرعه کشی خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش گفت: معاونت هماهنگی محیط کسب و کار دخالتی در این حوزه نداشته و بهتر است مسئولین معاونت صنایع حمل و نقل در این زمینه اظهار نظر کند.


معاون وزیر صمت در مورد تأمین مالی زنجیره‌ای، گفت: بانک مرکزی در حال کمک برای فعال سازی تمام بانک‌ها برای اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای است؛ به عنوان نمونه ۲,۵۰۰ میلیارد تومان در قالب این طرح به صنعت خودروسازی تسهیلات دادیم. امسال برنامه داریم که بالای ۳۰ درصد از تسهیلات بانکی از طریق تأمین مالی زنجیره‌ای انجام شود.


نیازی گفت: در بخش بیمه و تأمین اجتماعی پیشنهاداتی برای حمایت از تولیدکنندگان و بنگاه‌ها شده است که در حال نهایی شدن است.


وی در خصوص احیای معادن و صنایع، گفت: در حوزه صنعت و معدن طرح احیای واحدها را دنبال می‌کنیم. مالیات یکی از موانع احیا بود که با مصوبه‌ای که از سران قوا گرفتیم، امیدواریم مسیرِ احیا تسهیل شود. در مورد سرمایه در گردش و تأمین مالی هم، همانطور که گفتم اقدامات خوبی انجام خواهد شد.


معاون وزیر صمت در مورد ارتقای تولید دانش بنیان در وزارت صمت، با بیان اینکه تحقیق و توسعه اولویت است، اظهار کرد: هفته گذشته این برنامه منتشر شد. در حدود ۲۰ حوزه باید با صورت متمرکز عمل کنیم که برخی نیاز به قانون و برخی نیاز به مصوبه هیأت وزیران دارد که بخشی تدوین شده و در خردادماه با هیأت وزیران ارسال می‌شود. با وزارت علوم هم تفاهم نامه‌ای یه زودی امضا می‌کنیم که در حوزه تحقیق و پژوهش است. با کمک وزارت آموزش و پرورش نیز برای تربیت نیروی انسانی همکاری خواهیم کرد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: