bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
مدیرکل دفتر فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت در حاشیه نشست خبری معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار این وزارتخانه به تشریح آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت پرداخت.

جزئیاتی جدید از روند تکمیل سامانه جامع تجارت

گروه صنعت، معدن و تجارت بازار نیوز_ سعید ترکاشوند؛ «محمد شیرازیان» مدیر سامانه جامع تجارت در حاشیه نشست خبری معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت درباره آخرین وضعیت تکمیل سامانه جامع تجارت گفت: در حال حاضر بنا بر توافقات انجام شده میان وزارت صمت و دستگاه‌های دولتی همچون سازمان گمرک همکاری‌های خوبی در راستای تکمیل این سامانه انجام شده است و پیش بینی می‌شود که این سامانه طی ماه‌های آتی به مرحله تکامل و بهره‌برداری خواهد رسید.


مدیر سامانه جامع تجارت عقب ماندگی و تاخیر چند ساله سازمان گمرک در انجام وظایف محوله خود در تکمیل این سامانه را مهمترین مانع در آغاز فرایند اجرایی این درگاه بیان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به توافقات انجام شده میان وزرای صمت و اقتصاد در زمستان سال ۱۴۰۰، روند تکمیل این درگاه از سرعت خوبی برخوردار شده و به دنبال آن تعاملات خوبی نیز میان سازمان گمرک و دبیرخانه مناطق آزاد با وزارت صمت در حال انجام و پیگیری است.


وی افزود: در حال حاضر در حوزه تجارت داخلی نیز اقدامات مثبتی همچون تامین مالی زنجیره‌ای تولیدکنندگان، توسعه ارتباط با بانک‌های عامل کشور و همچنین پیاده سازی پروژه درج قیمت تولید‌کننده وثبت آن درسامانه جامع تجارت، نمایش قیمت کالا‌ها در سامانه ۱۲۴ و نمایش روند تغییرات قیمت تولیدکننده و توسعه شناسه کالا و خدمات برای همه کالا‌ها و خدمات در صورت حساب‌های مالیاتی انجام شده است.


شیرازیان در پاسخ به سوالی درباره مشکلات فروشندگان جزء فولاد و آهن در ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع انبار‌ها و تجارت گفت: سامانع جامه انبار‌ها درگاهی مجزا از سامانه جامع تجارت نبوده و این سامانه یکی از زیر سامانه‌های سامانه جامع تجارت است.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: البته سامانه جامع انبار‌ها در واقع درگاهی نسبتا مجزا برای بهره‌برداری ذی‌نفعانی همچون فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار‌ها با درگاه سامانه جامع تجارت فعالیت می‌کنند و هر اطلاعاتی که در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود آن اطلاعات عینا در سامانه جامع انبار‌ها نیز ثبت می‌شود.


وی در پایان گفت: در خصوص بورس کالا و پروژه‌های پیش برده شده از طریق این مسئله نیز باید این نکته را خاطر نشان کرد که در حال حاضر در حوزه تحویل قرارداد‌های ثبت شده در این بخش ارتباطات بسیار خوبی میان وزارت صمت با بورس کالا وجود درارد. حال اگر مشکل به دلیل ارائه اظهار نامه مالیاتی بر مبنای این اطلاعات است که قطعا ما چاره‌ای جز شفاف سازی کسب و کار‌ها وجود ندارد.



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: