bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مدیر مخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران گفت: با تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار طول خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز تا سه ساله آینده ۱۴ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازارنیوز، محمدرضا نیک روش روز سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک شرکت گاز استان زنجان، منطقه ۸ و منطقه سه عملیاتی به میزبانی استان زنجان افزود: فیبر نوری بهترین گزینه برای توسعه شبکه مخابرات صنعت گاز به شمار می‌رود که بر اساس سند چشم‌انداز مخابرات شرکت انتقال گاز ایران با تخصیص اعتبارات لازم، خطوط مخابراتی فیبر نوری صنعت گاز افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، هم اکنون ظرفیت تولید گاز در کشور روزانه به ۸۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که همزمان با گسترش خطوط انتقال گاز، شبکه مخابرات مستقلی نیز با هدف افزایش ایمنی و اطلاع سریع از حوادث و مدیریت آن راه اندازی شده است که این شبکه مخابرات، مستقل از شبکه کشوری بوده و نقش مهمی در حفظ ایمنی گازرسانی دارد.
مدیر مخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران گفت: با این اقدام شاهد رشد نقاط دسترسی شرکت‌های گاز استانی به شبکه فیبر نوری، افزایش زیرساخت طول شبکه ارتباطات، توسعه و به روزرسانی شبکه بی‌سیم مناطق عملیات انتقال گاز و شرکت‌های گاز استانی خواهیم بود.
نیک روش اظهارداشت: واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات، پل ارتباطی با دیگر واحد‌های عملیاتی است که نقش اساسی در انجام پروژه‌ها و عملیات تعمیراتی در سطح شرکت دارد.
وی با بیان اینکه از نگاه سازمان‌های پدافندی، فیبر نوری به سبب پهنای باند مناسب، سرعت بالای تبادل داده و ضریب امنیتی قابل توجه، بهترین ابزار برای انتقال ایمن اطلاعات محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: اخذ مجوز برای پروژه‌های گازرسانی به CGS خرمدره، سنبل آباد در سلطانیه، CGS اصلی زنجان و ایستگاه CGS شهید شهریاری از برنامه‌های در دست اقدام گاز زنجان به شمار می‌رود تا پایداری انتقال گاز به مصرف‌کنندگان صنعتی، خانگی و نیروگاهی بدون وقفه انجام شود.
رحیم سلیمانی نژاد یادآوری کرد: برای پاسخ گویی به نیاز صنعت گاز توجه به بستر‌های مخابراتی در مجاورت خطوط لوله، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: اجرای خطوط مخابرات فیبر نوری ضمن افزایش سرعت اینترنت با دسترسی عادلانه، در بخش‌های مختلف برای مدیریت شبکه گسترده خطوط لوله ارتباط با مناطق عملیاتی در هنگام تعمیر و بازرسی و انتقال اطلاعات ایستگاه‌های اندازه گیری، نقشی مهم و ضروری دارد.

مدیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز نیز در ادامه این جلسه گفت: این مجموعه از نظر جغرافیایی به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های زنجان، گیلان و کردستان خدمات ارائه می‌دهد.
فیروز خدایی اضافه کرد: با برگزاری این نشست‌ها و در ارتباط و تعاملی که بین گاز‌های استانی و منطقه ۸ عملیات انتقال گاز وجود دارد زمینه لازم برای انتقال ایمن و پایدار گاز بوجود آمده و در سایه تبادل اطلاعات از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری می‌شود.
وی، توجه جدی به اورهال ایستگاه‌ها و پایش شیر‌های بین راهی، نشت یابی مرتب خطوط لوله، توجه به حفاظت کاتدی در فصل تابستان را اقدامی پیشگیرانه برای مدیریت هرچه بهتر انتقال گاز در فصل سرد سال بیان کرد.
مدیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، به افزایش سالانه انتقال۱۰ تا ۱۵ درصدی گاز اشاره کرد و افزود: اگر مشترکان واحد‌های صنعتی- تجاری و خانگی با مدیریت مصرف همراهی نداشته باشند به حتم با کمبود گاز و افت فشار مواجه می‌شویم.

مدیرمخابرات و تله متری شرکت انتقال گاز ایران، مدیرعامل منطقه ۸ عملیات انتقال گاز و مدیرعامل منطقه ۳ عملیات انتقال گاز از اجرای خط موقت گازرسانی به شهرک صنعتی کهناب منشعب از خط انتقال۲۰ اینچ ارتباطی و خط انتقال گاز نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان، بازدید کردند.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: