bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تجهیزات پزشکی، کادر درمان و متخصصان جراحی و ارتوپدی به وسیله بالگرد در حال اعزام به محل حادثه قطار طبس به یزد هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: با دستور استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار مسافربری طبس - یزد آغاز شد و ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر پنج دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به منطقه اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی که راهی محل حادثه شده است از انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سه فروند بالگرد از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده است اظهار داشت: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان‌های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده است.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه با دستور استاندار تمامی امکانات لازم برای خدمات‌دهی به مصدومان و مسافران این قطار فراهم شده و برای انتقال مسافران به یزد با توجه به نزدیکی تا طبس نیز قطار جایگزین لحاظ شده است.

وی گفت: مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا در جلسه بحران شرکت کنند، با این وجود بنا به تاکید استاندار، همه خدمات‌دهی‌ها قبل از تشکیل جلسه بحران آغاز شده تا شرایط به درستی مدیریت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه‌ریزی شده و آمار آمبولانس‌های اعزامی به محل حادثه به ۱۷ مورد رسیده است.

به گفته وی تا ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه امروز آمار ۱۰ نفر فوتی و ۱۰ مصدوم بدحال از این سانحه گزارش شده است.

قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: