bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از صدور هشدار سطح نارنجی با توجه به فعالیت یک موج ناپایدار جوی و افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و غبار در بیشتر نقاط استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

محمدحسن باقری افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و افزایش میزان آلاینده ها پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده ناپایدار است و بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد، هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی پنج روز آینده آسمان استان صاف است و خبری از سامانه بارشی نیست و انتظار داریم که در روز جمعه میزان و غلظت آلودگی هوا به اوج خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: فامنین و اسدآباد با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: