bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
وزیر اقتصاد تشریح کرد؛
وزیر اقتصاد گفت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بود تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن را در کل کشور کلید نزنیم.

جزئیاتی جدید از روند اجرای آزمایشی طرح کالا برگ

گروه اقتصاد کلان بازانیوز؛ «سید احسان خاندوزی» در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح کالا برگ، اظهار داشت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده است که تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن را در کل کشور کلید نزنیم.


وی عنوان کرد: به همین جهت در برخی از استان‌ها کار پیش رفته و پیشرفت کار خوب بوده است. در برخی از استان‌ها ایراداتی وجود داشت که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی نقاط ضعف را اصلاح کنیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اجازه دهید پس از بررسی اجرای طرح و نقاط ضعف و قوت آن با کمترین تعداد اشکال طرح را اجرایی کنیم.


خاندوزی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نبودند، اما خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند، به صورت علی الحساب به حساب آن‌ها یارانه نقدی واریز شده و مسدود شده است.


وی افزود: اگر افرادی هستند که اعتراض کردند، اما پول علی الحساب به حساب‌های آن‌ها واریز نشده است مجدداً مراجعه کنند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا بررسی‌های خود را در مورد معترضین به عدم دریافت یارانه نهایی کند. به جهت اینکه دچار در هم آمیختگی حساب‌های اقتصادی، بررسی موضوع سخت است.


وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه رئیس بانک مسکن از ۲۲ اردیبهشت ماه بازنشسته شده، اما همچنان بر سر کار است گفت: حتماً بررسی می‌کنیم و ظرف یک هفته آینده پاسخ آن را به خبرنگاران اعلام خواهم کرد.


خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری در مورد طرح جلوگیری از گرانی‌ها گفت: در ابعاد مختلف فشار هزینه‌ای به اقتصاد ایران در دو ماه اخیر وارد شده است. هم به جهت مصوباتی که هزینه تولید را افزایش داد و هم به جهت افزایش قیمت‌های بین‌المللی که موجب شد بسیاری از کالا‌های بین‌المللی به ویژه کالا‌های اساسی سفره مردم با قیمت بیشتری از خارج خریداری شود و مواد اولیه گران شود.


وزیر اقتصاد بیان کرد: رئیس جمهور تاکید کردند که برای ۹ ماه باقیمانده سال باید بسته کنترل تورم ویژه ارائه دهیم. بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد مکلف شدند که کمک کنند تا این بسته ضد تورمی در باقیمانده سال ۱۴۰۱ تهیه شود، در این جلسات این بسته آماده شده است و به رئیس جمهور ارائه شده است در حال اصلاح نهایی است و به محض اینکه اصلاحات نهایی اعمال شود به شکل رسمی رونمایی خواهد شد.


وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اقدامات برخی نانوایی‌ها در فروش آرد به فانتزی‌ها و شیرینی فروشی‌ها گفت: کنترل وضعیت عرضه آرد و نان در کشور بر عهده وزارت جهاد و وزارت کشور است که رصد روزانه در این خصوص دارند و متاسفانه در این موضوع با تخلفات حداقلی مواجه هستیم که به جمع کثیری از فعالان آرد و نان تعمیم پیدا می‌کند. اصرار دارم که از اکثریت نانوایان عزیز دفاع کنم.


وزیر اقتصاد عنوان کرد: ما با یک اقلیت مواجه هستیم اطلاعات تمام کارتخوان‌های نانوایی‌های کشور را از طریق بانک مرکزی اخذ کرده و مورد بررسی قرار دادیم در کمتر از یک درصد تراکنش‌های نانوایی‌ها دچار مشکل هستیم، اما این افراد مبلغ بالایی را جابجا می‌کنند.


خاندوزی در پایان اضافه کرد: ستادی به صورت هوشمند در حال رصد این موضوع است و به طور مشخص با شماره کارت و شماره ملی که سوء استفاده می‌کند و یا نانوایی‌هایی که نان کمتری نسبت به آردی که دریافت می‌کنند عرضه می‌نمایند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: