bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
راشاتودی مدعی شد؛
تامین مواد غذایی در انگلیس بحرانی شده و تعداد افرادی که وعده‌های غذایی خود را به دلیل گرانی حذف می‌کنند هر روز بیشتر می‌شود.

تشدید بحران مواد غذایی در انگلستان/ افزایش قیمت باعث حذف برخی از وعده‌های غذایی شد

گروه بین الملل بازانیوز؛ خبرگزاری راشاتودی روسیه در گزارشی نوشته است که افزایش قبوض انرژی باعث تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه‌های کود شیمیایی در انگلیس شده است و نگرانی‌ها در مورد عرضه مواد غذایی در این کشور افزایش داده است.


بر اساس این گزارش، کارخانه «اینس» در نزدیکی چستر برای تولید کود نیتروژن و دی اکسید کربن استفاده می‌شد. این گاز برای بیهوش کردن حیوانات برای کشتار و بسته بندی گوشت مورد نیاز است.


به گفته معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان (NFU)، تعطیلی کارخانه آسیب برای کشاورزانی است که از تورم بالای هزینه‌های تامین کود شیمیایی رنج می‌برند.


وی گفت: این زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه‌ها و عرضه با خطر بی سابقه‌ای مواجه است.


معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان هشدار داده است که قیمت‌های بی سابقه کود می‌تواند کشاورزان را از کشت گندم برای تولید نان منصرف کند. قیمت این محصول از ۲۰۰ پوند به ازای هر تن قبل از همه گیری کووید-۱۹ بیش از سه برابر شده است و امسال به حدود ۶۲۵ پوند در هر تن رسیده است.


رئیس کود در کنفدراسیون صنایع کشاورزی، همچنین هشدار داد که تعطیلی کارخانه می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت مواد غذایی وارد کند. اگر به کود‌های نیتروژن دسترسی نداشته باشیم، همه چیز از قیمت شیر ​​و فرآورده‌های گوشتی در قفسه‌ها گرفته تا قیمت نان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا گندم به سطح بالایی از پروتئین نیاز دارد که از نیتروژن دریافت می‌کند در غیر این صورت باید غلات وارد کنید و به دلیل بحران اوکراین واردات به این راحتی نیست.


بر اساس این گزارش، تورم مواد غذایی در انگلیس در ماه می‌به ۴.۳ درصد رسیدکه بالاترین میزان از آوریل ۲۰۱۲ بود. قیمت در مغازه‌ها نیز با سریع‌ترین نرخ در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافت. هزینه غذا برای اکثریت قریب به اتفاق انگلیسی‌ها یک نگرانی بزرگ است.بر اساس گزارش آژانس استاندارد غذا، تعداد افرادی که وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند در سال گذشته افزایش یافته است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: