bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
تبریز- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به این استان سه هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل ۱۵ پروژه در حوزه راه و شهرسازی اختصاص یافت.

به گزارش بازارنیوز، امیر بخشی زاده، با بیان اینکه این میزان اعتبار برای پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد اختصاص یافته است، گفت: در صورت تأمین آن تمام پروژه‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در این سفر ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان به طول ۳۳ کیلومتر از انتهای کنارگذر غربی تا صوفیان، ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه مراغه - هشترود به طول ۴۸ کیلومتر و ۷۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن تبریز - میانه و احداث ایستگاه خاوران اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در این سفر همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه مرند - جلفا، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه صوفیان - سلماس، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه بستان آباد - سراب - نیر و اتصال به آزادراه تبریز - زنجان اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احداث کنارگذر ایلخچی سال‌ها تعطیل شده است، گفت: در این سفر ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث این کنارگذر اختصاص یافته است که با بهره برداری از این طرح از ترافیک سنگین این مسیر در پیک تعطیلات کاسته می‌شود.

بخشی زاده، ادامه داد: در این سفر با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل روگذر شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی، ۴۰۰ میلیارد تومان برای حذف نقاط حادثه خیز و تکمیل پل‌های نیمه تمام در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهر‌های مراغه، اهر، آذرشهر، مرند، میانه و کلیبر و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه اصلی نوارمرزی از جلفا تا خداآفرین این طرح‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل روگذر شهرک صنعتی بعثت و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۴ کیلومتر بزرگراه مرند - ایواوغلی را از دیگر مصوبات این سفر اعلام و یادآوری کرد: این بزرگراه در سه قطعه در حوزه آذربایجان شرقی به طول ۴۵ کیلومتر اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۱۵ کیلومتر تقریباً تکمیل شده، قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و قرارداد احداث قطعه سوم نیز به تازگی توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور منعقد شده که با تأمین اعتبار مورد نیاز این قطعات تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در این سفر تأمین زمین و تسهیلات لازم برای احداث سالانه ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی از طرح نهضت ملی مسکن مصوب شده و برای تکمیل ۶ قطعه بزرگراه کسایی مجوز لازم اخذ شد که این طرح توسط راهداری و با مشارکت شهرداری تبریز اجرای می‌شود و معضل ترافیک این مسیر برطرف می‌شود.

بخشی زاده، با بیان اینکه تکمیل نواقصات آزادراه تبریز - زنجان نیز از دیگر مصوبات این سفر بود، افزود: در سفر قاسمی، وزیر راه و شهرسازی عملیات احداث قطعه دوم بزرگراه میانه - سرچم به طول ۱۰ کیلومتر و ارتقای راه روستایی میانه - ترک به راه فرعی به طول ۲۴ کیلومتر شد.


/ مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: