bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بازار بورس در نخستین روز کاری این هفته همچنان با کمبود نقدینگی و سنگینی فشار فروش بر روی دوش حقوقی‌های حامی نماگرهای منتخب خود علی رغم تداوم رشد نمایه‌های تورمی مواجه بود.

کمبود نقدینگی و سنگینی فشار فروش در تالار شیشه‌ای

گروه بورس بازارنیوز؛ امروز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۲۰۱۱ واحدی به یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با کاهش ۱۵۳۶و احدی عدد ۴۱۹ هزار و ۸۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص بازار اول، اما در حالی با ۲.۲۴۳و احد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۳ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱.۶۶۱و احد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۹۲۸ هزار واحد رضایت داد.


در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۳۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۹۶ هزار و ۸۳۲ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان را در برداشت.


در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۵ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان معامله شد.


اصلی‌ترین نماد‌های تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نماد‌های "فارس" با ۳۷۰ واحد، "فملی" با ۳۰۲ واحد و "شاراک" با ۱۷۷ واحد افزایش بودند در مقابل، اما نماد‌های معاملاتی "خودرو" با ۲۹۶ واحد، "وبصادر" با ۲۴۷ واحد و "وتجارت" با ۲۱۴ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

 

 بازار سهام در نخستین روز کاری این هفته با غلبه عرضه بر تقاضای سهام همچنان شاهد سنگینی فشار فروشندگان عمدتاً حقیقی بر روی دوش حقوقی‌های حامی بازار از جمله صندوق توسعه و تثبیت هستند.

بازاری که حجم و ارزش معاملات آن با تداوم خروج پول حقیقی‌ها به نازل‌ترین حد ممکن رسیده است.


درجا زدن بازار سهام در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به سیکل جدیدی از انتظارات تورمی در آینده و امکان رشد قیمت‌ها در سایر بازار‌های موازی، شاهد جابجایی پول در گردش بازار در سایز گزینه‌های سرمایه گذاری از جمله در بازار طلا و سکه هستیم. با این همه به نظر می‌رسد پس از ثبات نسبی در این بازار و کاهش فاصله بازده انتظاری نسبت به قیمت‌های موجود، دوباره جریان نقدینگی به سمت بورس بازگردد.


در هر صورت ساختار‌های بازار سهام در صورت عدم حمایت جدی دولت و ناظران آن، به شدت شکننده خواهد بود. بازاری که در تحلیل‌های تکنیکالی برخی معامله گران آن حتی الگو‌هایی همچون ریزش ساختمان متروپل آبادان را ترسیم می‌کنند تا به ناظران بازار از این طریق طعنه بزنند که بازار سهام را نباید رها کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: