bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
برای مقایسه دستگاه‌های تهویه مطبوع و انتخاب بهترین آن باید هر دستگاه را بر اساس معیار‌های مختلفی بررسی نماییم تا بتوانیم بهترین دستگاه را از میان دیگر تجهیزات انتخاب نماییم که در ادامه قصد داریم ۳ عامل اصلی تاثیرگذار در انتخاب دستگاه تهویه مطبوع را بررسی نماییم.

آشنایی با برترین دستگاه تهویه مطبوع

کیفیت هوا 

مهمترین عامل در انتخاب دستگاه تهویه مطبوع کیفیت هوای ایجاد شده توسط دستگاه می باشد دستگاه های تهویه مطبوع هر کدام تاثیر متفاوتی بر روی هوای محیط می گذارند که در ادامه هر کدام را بررسی می نماییم.

هوای خنک تولید شده توسط کولر های گازی بسیار سرد و خشک می باشد و معمولا از این دستگاه در مناطق با آب و هوای گرم و خشک استفاده نمی کنند چون هوای بسیار خشک برای انسان آزار دهنده می باشد از سوی دیگر باد سرد کولرهای گازی به صورت موضعی می باشد و شاهد اختلاف دما در قسمت های مختلف ساختمان هستیم.

کولرهای آبی سبب افزایش رطوبت محیط می شود که شاید در برخی مناطق خشک مورد استقبال قرار بگیرد ولی در همه مناطق کاربردی نیست معمولا کولرهای آبی ظرفیت پایینی دارند و در شرایط آب و هوایی مختلف توانایی کاهش دمای محیط به اندازه کافی را ندارند.

از سوی دیگر چیلر ها در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده هستند و سبب کاهش یا افزایش رطوبت محیط نمی شوند و هوای محیط را در شرایط ایده آل نگه می دارند و توانایی کاهش دما تا میزان دلخواه ما را فراهم می سازند.

هوای خنک ایجاد شده توسط چیلر دمای مطلوبی دارد و به صورت متوازن در همه بخش های پخش می شود و دمای محیط را به صورت یکسان و یک اندازه کاهش می دهد و مطلوب ترین کیفیت هوا را برای شما به ارمغان می آورد.

آشنایی با برترین دستگاه تهویه مطبوع

مصرف انرژی

مصرف انرژی دستگاه تهویه مطبوع را باید بر اساس راندمان بررسی نمود نه از نظر حداکثر برق مصرفی دستگاه چون دستگاه های تهویه مطبوع ظرفیت خنک سازی متفاوتی دارند و باید این مقایسه را به صورت کلی و بر اساس ظرفیت انجام داد.

برخی رده بندی مصرف انرژی دستگاه های تهویه مطبوع را از زیاد به کم به این صورت بیان می کنند که کولر گازی بیشتری مصرف و کولر آبی کمترین مصرف را دارد و چیلر را در بین این دو دستگاه قرار می دهند در صورتی که چیلر بالاتری راندمان را نسبت به دیگر تجهیزات برودتی دارد و نسبت به ظرفیت برودتی که دارد کمترین مصرف انرژی را دارد.

سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف

منظور از سازگاری با شرایط اقلیمی مختلف، راندمان و عملکرد مناسب دستگاه در شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و در اینجا ما سه دستگاه چیلر، کولر گازی در مدل های مختلف که سیستم سرمایشی یکسانی دارند و کولر آبی را بررسی می نماییم.

راندمان کولر گازی در مناطق گرم و خشک افت می کند و برای کاهش دمای محیط برق زیادی مصرف می کند و در این مناطق می توان از کولر آبی استفاده نمود که البته میزان کاهش دما توسط کولر آبی ممکن است کافی نباشد ولی چیلر ها با تنوع بالایی که دارند می توانند در این مناطق با راندمان بسیار بهتری نسبت به دو دستگاه دیگر عملیات خنک سازی محیط را انجام دهند.

در مناطقی که رطوبت هوا بالا می باشد راندمان کولر آبی بسیار افت می کند و عملیات خنک سازی محیط با مشکل مواجه می شود به این دلیل که آب درون کولر به راحتی تبخیر نمی شود و عملیات کاهش دمای آب در کولر درست انجام نمی شود ولی در این مناطق چیلرها و کولر گازی می توانند خنک سازی را به خوبی انجام دهند که راندمان چیلر از کولر گازی بالاتر می باشد و مصرف انرژی کمتری دارد.

برترین دستگاه تهویه مطبوع

همانطور که در اینجا متوجه شدین چیلر در بین دیگر تجهیزات برودتی توانایی های بیشتری دارد و راحتی بیشتری برای شما فراهم می آورد و امکان استفاده از آن در تمامی مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف امکان پذیر می باشد و استفاده از آن در همه مناطق توصیه می شود.

در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه به شما ارائه می نماییم و شما را با نحوه عملکرد آن و انواع آن آشنا می نماییم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چیلر های خانگی و استعلام قیمت آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه قیمت چیلر خانگی مراجعه نمایید.

چیلر چیست ؟

چیلر دستگاهی می باشد دارای سیکل تبرید می باشد و آب خنک در حجم بالا تولید می نماید و این آب خنک را به سمت تجهیزاتی چون هوا ساز و یا فن کویل منتقل می نماید. درون فن کویل و هوا ساز کویل هایی وجود دارد که آب در آن گردش می نماید و هوای محیط توسط فن هایی از روی این کویل عبور داده می شود و به دلیل اختلاف دمایی که بین آب و هوا وجود دارد تبادل حرارت انجام می شود گرمای هوا توسط آب جذب می شود و سبب کاهش دمای محیط می شود.

آشنایی با برترین دستگاه تهویه مطبوع

انواع چیلر

چیلرها به دو دسته کلی تراکمی و جذبی تقسیم می شوند که مدل جذبی آن کاربری خاصی دارد و قابل استفاده در همه ساختمان ها نمی باشد و بیشتر از چیلر تراکمی استفاده می نمایند که راندمان و ساختار مناسبی برای استفاده در همه ساختمان ها دارد که در ادامه توضیحات بیشتری به شما ارائه می نماییم.

یکی از پرکاربرد ترین چیلرها، مینی چیلر می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این مدل چیلر به صفحه قیمت مینی چیلر مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی

چیلر های تراکمی در ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شوند که با افزایش ظرفیت ابعاد آن نیز افزایش می یابد این دستگاه در دو مدل هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شود تا امکان استفاده از آن در تمامی شرایط آب و هوایی با راندمان بالا امکان پذیر شود.

صنایع برودتی نوری ارائه دهنده انواع چیلرهای تراکمی می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه و استعلام قیمت به وبسایت صنایع برودتی نوری مراجعه نمایید.

برچسب ها: کولر ، چیلر ، گرما ، تهویه هوا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: