bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
سفیر اتریش در کشورمان در نشستی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بستر‌های همکاری مشترک با این استان در زمینه‌های صنعتی و تجاری را بررسی کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نشست مشترک با سفیر و هیات تجاری اتریش افزود: تبریز از گذشته تاکنون مهد صنعت و تجارت بوده است بنابراین تجار و صنعتگران استان علاقمند به همکاری با کشور‌های اروپایی در حوزه تجارت، صادرات کالا‌های ایرانی و واردات تکنولوژی و ماشین آلات صنعتی هستند.
وی با بیان اینکه بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد، تاکید کرد: از لحاظ تعداد واحد‌های چرم سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم و ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر فعالیت ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی و تولید ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرآوری آجیل و خشکبار داریم.
پرنیان ادامه داد: در بیشتر حوزه‌های صنعتی مانند بخش معدن ظرفیت‌های بی نظیری داریم که این توانمندی‌ها با همکاری‌های صنعتی و تجاری رشد خواهد یافت.

وی با بیان این که آماده پذیرش تجار و اعزام هیات‌های تجاری و صنعتی به کشور اتریش هستیم، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشرو در صنعت و تجارت ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌های ۲ جانبه با کشور اتریش دارد.

وولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در ایران نیز در این نشست مشترک با اشاره به سابقه درخشان تبریز در تجارت و بازرگانی و ظرفیت‌های صنعتی آن بر توسعه روابط با آذربایجان شرقی بر مبنای ظرفیت‌های موجود ۲ طرف تاکید کرد.

سفیر اتریش در جریان سفرش به تبریز با رییس اتاق بازرگانی و شهردار تبریز هم دیدار و گفت گو کرد.


/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: