bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
در نشست خبری مشترک مطرح شد؛
رئیس جمهور ترکمنستان از سید ابراهیم رئیسی برای حضور در ششمین اجلاسیه سران کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت کرد.

به گزارش بازارنیوز؛ سردار بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با سید ابراهیم رئیسی در کاخ سعد آباد گفت: گفت‌وگوها در فضای اعتماد متقابل برگزار شد و زمینه ها و چشم اندازهای دو جانبه بررسی شد.

وی گفت: در جهت گسترش همکاری های بازرگانی و افزایش حجم مبادلات اقتصادی گفت‌وگو کرده ایم.بخش انرژی و حمل ونقل از بخش های مهم در رابطه ایران و ترکمنستان است و امکانات خود را برای گسترش این حوزه ارائه خواهیم داد.تاکید داریم روابط فرهنگی و انسان دوستانه را با ایران گسترش دهیم.از آقای رئیسی دعوت کردم در ششمین اجلاس سران حاشیه خزر که در ترکمنستان برگزار می‌شود حضور پیدا کند.

رئیس جمهور: سند راهبردی همکاری دو دهه آینده را امضا خواهیم کرد

در سه دهه گذشته روابط خوبی با ترکمنستان داشتیم

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: مصمم هستیم تا سند راهبردی برای همکاری دو دهه آینده را به امضا برسانیم.در سه دهه گذشته روابط خوبی با ترکمنستان داشتیم البته ظرفیت برای همکاری بیش از میزانی است که دارد انجام می گیرد و حوزه های برق آب و گاز ظرفیت های خوبی برای همکاری های مشترک دو کشور هستند.

به گفته وی روابط ما و ترکمنستان برادرانه، تمدنی و خویشاوندانه است و اراده دو کشور بر توسعه روابط است و ما مصممیم سند راهبردی برای همکاری دو دهه آینده را به امضا برسانیم.همکاری های دو کشور منجر به همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد شد .

رئیس جمهور گفت: دیدگاه دو کشور نسبت به افغانستان بسیار به هم نزدیک است.معتقدیم که در افغانستان باید دولتی فراگیر تشکیل شود تا برای افغانستان امنیت ایجاد کند.مشکلات منطقه باید به دست مسئولان منطقه حل شود و هرگونه حضور بیگانه میتواند مشکل ساز باشد.امیدوارم که این سفر منشا برکات برای دو کشور و کشورهای منطقه باشد.

//پایان پیام

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: