bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
تحریم‌ها علیه مسکو که سبب تأخیر در راه‌اندازی دوباره تجیهزات خط لوله نورد استریم-۱ شده است، ظرفیت انتقال گاز به اروپا را کاهش داد.

به گزارش بازارنیوز، گازپروم روز سه‌شنبه اعلام کرد که عرضه گاز به آلمان با خط لوله زیردریایی نورد استریم-۱ را به‌دلیل تأخیر در بازگشت تجهیزات مورد نیاز که برای تعمیر به کانادا ارسال شده، به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز کاهش داده است، در حالی که این رقم پیش‌تر ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.

شرایط یادشده عرضه گاز روسیه به اروپا از این مسیر مهم را محدود می‌کند، این در حالی است که آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو، اطمینان به مسکو را به‌عنوان تأمین کننده انرژی زیر سؤال برده و در حال تلاش برای جست‌وجوی منابع جایگزین است.

گازپروم پس از تحریم‌های روسیه علیه یوروپل گاز که مالک بخش لهستانی است، اکنون دیگر با بخش غربی خط لوله یامال - اروپا به قاره سبز گاز صادر نمی‌کند، اما جریان انتقال گاز با بخش شرقی این خط لوله از آلمان به لهستان ادامه دارد.

گازپروم اعلام کرد: به‌دلیل تأخیر در بازگشت واحد‌های کمپرسور گاز از شرکت زیمنس انرژی و نقص فنی توربین‌ها اکنون تنها سه واحد کمپرسور گاز می‌توانند در ایستگاه فشرده‌سازی پورتووایا فعالیت کنند.

زیمنس انرژی که در سال ۲۰۲۰ از شرکت مادر همان زیمنس پیشین جدا شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: توربین‌های گازی را برای ایستگاه کمپرسور خط لوله گازی نورد استریم-۱ در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت، این توربین‌ها در کانادا تولید شده‌اند و باید به‌طور منظم برای تعمیر و نگهداری به آنجا ارسال شوند و یکی از توربین‌ها اکنون در شهر مونترال در حال تعمیرات اساسی است.

زیمنس انرژی اعلام کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی کانادا، زیمنس انرژی اکنون نمی‌تواند توربین‌های گازی را که برای تعمیرات اساسی آمده بودند را به مشتری تحویل دهد.

این شرکت ادامه داد: در این زمینه ما به دولت‌های کانادا و آلمان اطلاع داده‌ایم و در حال یافتن راه‌حلی مناسب هستیم.

ماه گذشته، کی‌یف جداگانه جریان گاز روسیه را با یکی از دو نقطه ترانزیتی به اروپا متوقف کرد و یک سوم گاز روسیه را که از خاک اوکراین به اروپا ارسال می‌شد، قطع کرد.

حجم انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱ روز سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) از ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ از حدود ۵۲ میلیون کیلووات ساعت به حدود ۴۱ میلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در ساعت رسید.



/شانا

برچسب ها: گاز ، نفت ، اروپا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: