bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در چهارمین هفته از خرداد ۱۴۰۱، بازار بورس با ثبت بازدهی مثبت ۲،۹۰ و همچنین بازار طلای ۱۸ عیار با ثبت بازدهی منفی ۱،۹۷ به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را برای سرمایه‌گذران به ارمغان آورده‌اند؛ همزمان با اعلام خبر وصول شدن مطالبه ایران از عراق، بازار ارز روند کاهشی در پیش گرفت.

روشنی چراغ سبز در بورس/ اعلام وصول طلب ایران از عراق روند بازار ارز را کاهشی کرد

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ در چهارمین هفته از خرداد ۱۴۰۱ سه بازار بورس، دلار صرافی و سکه با بازدهی مثبت و در مقابل بازار طلای ۱۸ عیار نیز همراه با بازدهی منفی بوده است.


در این هفته قیمت دلار نقدی، رشد ۲،۰۳ درصدی را تجربه کرد. از سوی دیگر دلار صرافی ملی نیز شاهد کاهش اندکی را در نرخ تجربه کرد. قیمت دلار صرافی در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، نرخ فروش دلار را ۲۷۴۳۹ تومان بود این در حالی است که این عدد در پنجشنبه هفته گذشته ۲۶ هزار و ۸۹۲ تومان اعلام شده بود.


بازار ارز در این هفته به دلیل انتشار خبر آزاد سازی مطالبات ۱.۶ میلیارد دلاری ایران از عراق روند کاهشی را در پیش گرفت. پیش‌بینی می‌شود با تداوم سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی، بازار ارز طی روز‌های آینده روند کاهشی تری را نسبت به هفته گذشته در پیش بگیرد.


در سوی دیگر بازار‌های مالی، طلا ۱۸ عیار در این هفته بازدهی منفی را به ثبت رساند. بر اساس آخرین بررسی‌ها بازار طلا در چهارمین هفته از خرداد ۱۴۰۱، افت ۱،۹۷درصدی را تجربه کرده است. بازار طلا طلا پس از ثبت چندین هفته بازدهی مثبت، نزولی شد. قیمت طلا در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ تومان به ثبت رسید این در حالی است که قیمت طلا در پنجشنبه هفته گذشته یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد ه بود.

 

روشنی چراغ سبز در بورس/ اعلام وصول طلب ایران از عراق روند بازار ارز را کاهشی کرد


در سوی دیگر بازار طلا، متقاضیان بازار سکه در چهارمین هفته از خرداد ۱۴۰۱، هفته چهارم خرداد، بازدهی مثبت ۱،۰۷ درصدی را شاهد بودند؛ قیمت سکه در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد، ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد، اما در پنجشنبه هفته سوم خرداد قیمت سکه، به ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده بود.


بازار‌های طلا و سکه، در هفته اخیر نوساناتی داشتند. سکه حتی به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز رسید، اما در ادامه به کانال ۱۴ میلیون تومانی سقوط کرد. طلا نیز تا کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پیش رفت، اما در ادامه روند کاهشی به خود گرفت. بعضی کارشناسان رشد هیجانی بازار‌ها را پس از صدور قطعنامه شورای حکام و در ادامه روند نزولی آن‌ها را پیش‌بینی می‌کردند. کنترل قیمت در بازار ارز نیز بر کاهش نرخ طلا و سکه موثر بود.



در آخرین بخش از بازار‌های مالی کشور، در چهارمین هفته از خرداد ۱۴۰۱ چهارم خرداد، بازار بورس با رشد شاخص کل همراه بود بورس نیز رشد کرد. بازار سرمایه هفته پایانی خرداد ۱۴۰۱ را در سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۳۳ واحد به پایان رساند.


این امر در حالی به وقوع پیوسته است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ خرداد، به حدود یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۹۸ واحد رسیده بود. این ارقام در واقع به معنای رشد ۲،۹۰ درصدی شاخص کل و ثبت بیشترین بازدهی مثبت در مقایسه با دیگر بازار‌های دیگری همچون دلار، طلا، سکه است.



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: