bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها، از ورود توده گردوخاک به کشور از مرز‌های غربی خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از گیلان و مازندران و فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق کشور، بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رگبار، وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.



روز دوشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، سه‌شنبه برای ارتفاعات البرز، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و چهارشنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب شرق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.



امروز با توجه به افزایش سرعت باد در نوار غربی کشور پدیده گردوخاک برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست. همچنین از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان، روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید روی می‌دهد.



این پدیده در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. روز چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

/ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: