bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
وزیر بهداشت خبر داد؛
عین اللهی گفت: در مورد داروهای خارجی تا وقتی که تولید با کیفیت داخلی مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد، طبیعی است که برندهای خارجی مورد پوشش قرار نمی‌گیرند؛ مگر برندهای داروهایی که تولید داخل نداشته باشند. با این تمهیدات ما پرداختی بیماران را کاهش می‌دهیم.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز؛ بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره قیمت دارو، توضیح داد: درباره دارو معتقدم  باید به سمتی حرکت کنیم که پرداخت اغلب هزینه دارو توسط مردم صورت نگیرد و با همین نگاه  بحث بیمه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این که در هیچ جای دنیا  این طور نیست که مردم به داروخانه‌ها بروند و دارو تهیه کنند؛ افزود:  تجویز دارو باید توسط پزشک صورت بگیرد و سیستمی  باشد که عمده هزینه  دارو را بپردازد و این سیستم همان بیمه‌ها هستند.

گسترش دامنه داروهای تحت پوشش بیمه

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دنبال این هستیم که بیمه ‌ها را تقویت کنیم، گفت: اکنون سه دهک پایین جامعه یعنی حدود پنچ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را بیمه‌ کرده‌ایم و با بودجه شش هزار میلیارد تومانی که مجلس در اختیار وزارت بهداشت قرار داده، این سه دهک نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و با درج کد ملی خود می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

عین اللهی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که  تسهیلاتی در نظر بگیریم تا همه افراد بیمه شوند، گفت: همچنین تصمیم داریم  تعداد داروهای تحت پوشش بیمه را نیز افزایش دهیم  اما  مکمل‌ها ، تقویت کننده ‌ها و برند‌های خارجی نمی‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند .

وی توضیح داد: در مورد داروهای خارجی تا وقتی که تولید با کیفیت داخلی مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد، طبیعی است که برندهای خارجی مورد پوشش قرار نمی‌گیرند؛  مگر برندهای داروهایی که تولید داخل نداشته باشند. با این تمهیدات ما پرداختی بیماران را کاهش می‌دهیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: