bazarnews

کد خبر: ۱۰۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
در روز افت ۱۶.۶ هزار واحدی شاخص، یک بانک، پتروشیمی فرابورسی، هلدینگ میدکو، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش به پالایشی‌ها و برخی تک نماد‌ها آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۵۴۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۳ و ۳.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک ملت، شستا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سایپا به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای ۷۳۵، ۶۴۷، ۱۹۲، ۱۸۲ و ۱۵۶ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۳ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، قند تربت حیدریه شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه با رشد ۱۴.۶ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۴.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های محور خودرو، ایرانیت، عمران و توسعه شاهد، هلدینگ میدکو، سیمان ایلام، پلاستیک شاهین، نفت پاسارگاد، سیمان مجد خواف، نیروگاه زاگرس کوثر، توسعه شهری توس گستر، سرمایه گذاری پارس توشه، پتروشیمی قائد بصیر، زامیاد و بانک ملت، معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک بانک، پتروشیمی فرابورسی، هلدینگ میدکو، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

/ بورس پرس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: